Discussie: Top-10 droombanen
Los bericht bekijken
  #64  
Oud 2 juni 2010, 13:42
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Top-10 droombanen

Als kind is het leven nog heerlijk zwart-wit. Je hebt goed-slecht, leuk en stom. Je kent maar een paar beroepen die je wel of niet aanspreken. Mijn favorieten waren destijds dierenarts, dolfijnentrainer, dierenverzorger, schrijver, en er zullen er vast nog wel een paar voorbij zijn gekomen. Op de middelbare school ben ik een beetje clueless geraakt. Het profiel was relatief makkelijk: natuur en gezondheid; maar wat doe je daar dan mee?? Als twijfelaar heb ik gekozen voor een interdisciplinaire bachelor, met een major in de biomedische wetenschappen, gevolgd door weer een enorm brede master. Om mij heen zie ik mensen die wel specifiek gekozen hebben. Waarom is dit mij niet gelukt? Zo kort voor mijn afstuderen wordt ik met de neus op de feiten gedrukt. Ik ben nu bang te verzanden in een 'algemene' baan op een suf kantoor o.a als beleidsmaker, manager etc. terwijl een aantal jaar terug nog alles mogelijk was. Nu merk ik: niet kiezen is ook een keuze! Met niet altijd even leuke consequencies. Als ik het over mocht/kan doen zou ik kiezen voor een praktische en concrete opleiding zoals geneeskunde, diergeneeskunde of tandheelkunde. Vraag is natuurlijk of ik daar dan wel tevreden mee was geweest na afloop

groetjes,
studente
Met citaat reageren