Discussie: Top-10 droombanen
Los bericht bekijken
  #66  
Oud 4 juni 2010, 12:09
Willem V Willem V is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2010
Berichten: 40
Willem V is on a distinguished road
Standaard Re: Top-10 droombanen

Als kind wilde ik graag tekenaar van stripverhalen worden.

Voor een kind kon ik best aardig tekenen, in een cartoony stijl met wat details, maar ook niet te veel aangezien alle details voor elk plaatje herhaalt moesten worden. Ik heb denk ik ongeveer 30 korte stripverhalen getekent van 1 pagina, de eerste toen ik 11 was, maar toen ik 16 was ben ik ermee gestopt.

Ik was niet in staat mijn tekenstijl verder te verbeteren ondanks een chriftelijke tekencursus.

Door de jaren heen had ik wel veel personages bedacht, en een van die personages kreeg een groter verhaal wat veel te groot en ingewikkeld werd voor een stripverhaal.

Ik was wel verder gegaan met dat verhaal uit te werken, maar ook dat verhaal heb ik na een paar jaar opgegeven, ik raakte het overzicht kwijt en het begon steeds meer op een onmogelijke taak te lijken. Er waren 50 personages met hun eigen achtergrond en motivaties.

Ondertussen was ik ook al aan een nieuw verhaal begonnen, en daar ben ik nu nog steeds mee bezig in mijn vrije tijd. Het telt nog minder personages, maar elk personage is nog verder uitgewerkt en het verhaal wordt in drie delen opgesplitst, een trilogie.
Momenteel ben ik erg bezig met de setting uit te werken, dat kan nog jaren duren.

Het probleem hiermee is mischien dat ik er te ambitieus in ben, het is mischien te groot voor een enkel persoon. Maar ik wil er echt mijn best op doen.

De interesse om verhalen te vertellen en interessante personages te bedenken is altijd gebleven, helaas valt hier geen werk in te vinden tenzij je de juiste connecties hebt, anders kom je er nooit tussen.
Met citaat reageren