Los bericht bekijken
  #21  
Oud 15 juni 2010, 23:02
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Ben je gelukkig in jouw werk?

Ik zal even de berichten samenvatten van Willem, zodat hij niet in herhaling hoeft te vallen:

Probleem:
Huidige baan doet een beroep op dingen die hij niet echt in huis heeft (vakkenvullen gaat nog enigszins, maar bv. kassa gaat niet, want rekenen gaat te slecht/laag tempo)

Vooropleiding lijkt juist aan te sluiten op banen die wel tempo en rekenvaardigheid vragen.

Dus, hij lijkt nergens voor gekwalificeerd. Hij heeft dan wel ervaring met vakkenvullen, maar daar kom je niet veel verder mee in andere branches. Die ervaring is niet zo gemakkelijk om te zetten. Hij voelt zich totaal niet op zijn plek zitten en weet niet hoe hij zijn loopbaan vorm moet geven in de spagaat: het salaris heeft hij nodig dus een nieuwe opleiding lijkt ook niet haalbaar. Daarbij komt dat hij alleen een diploma van matig MBO kan overleggen. Het lijkt er voor mij zelfs op dat hij het liefst iets HBO zou doen, maar de vooropleiding heeft hij niet en ik neem aan dat hij zelf ook wel twijfelt aan zijn eigen capaciteiten.

Daarnaast heeft hij wel leuke dromen, maar ja, geld he? en de kans dat het lukt...

Als je ergens weer op 0 start is hij relatief oud (ahum) of misschien wel aan een hoger salaris gewend dan een 18-jarige. Dus, hij zal čn extra's moeten bieden ten opzichte van een jonger iemand en misschien een lager salaris moeten accepteren... (behalve als hij al op minimumniveau zit, maar dan is hij voor iedereen duurder dan een 18-jarige).

Veel tips die ik gelezen heb doen geen recht aan alle info die hij al heeft genoemd. Sorry dat ik dat nogal bot typ.

@Willem
Zomaar gaan zoeken naar een baan als receptionist lijkt me ook niet de beste keuze. Er zit weinig anders op dan goed na te denken over wat echt bij je past en wat haalbaar is. Ik heb de indruk dat het beeld dat jij hebt van jezelf niet strookt met hoe anderen naar je kijken. Daar zul je ook wat mee moeten, want dat wringt natuurlijk. Of jij kijkt niet reëel naar jezelf, of anderen onderschatten je.
Met citaat reageren