Discussie: Hoe nu verder?
Los bericht bekijken
  #1  
Oud 12 juli 2017, 16:23
meibloem14 meibloem14 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 mei 2014
Berichten: 16
meibloem14 is on a distinguished road
Standaard Hoe nu verder?

Enige jaren geleden ben ik, na vastgelopen te zijn als secretaresse, begonnen met een Hbo-opleiding in het kader van een carričreswitch (zie ook mijn eerdere berichten). Door vertraging kan ik pas na de zomer beginnen met afstuderen; ik hoop als alles meezit in december klaar te zijn.

Maar mijn probleem ligt op het gebied van werk zoeken. Voor mijn nieuwe studierichting mis ik nog ervaring: mijn stageplaatsen lijken qua ervaring niet echt mee te tellen en op mijn gebrek aan ervaring word ik bij sollicitaties steeds afgerekend. In mijn oude richting wil ik het liefst niet meer werken, aangezien ik niet voor niets een carričreswitch gemaakt heb. Ik ben indertijd begonnen als secretaresse, niet uit liefde voor het vak (dat is er nooit geweest), maar bij gebrek aan beter; daarbij had ik een salaris nodig om van rond te komen.

Hoe ga ik nu verder? Ik mail en bel geregeld naar uitzendbureaus, waarna ik het standaardbericht krijg dat ze voor me aan het zoeken zijn; daar blijft het vrijwel altijd bij. Is er iemand die in dezelfde situatie zit/gezeten heeft en dit herkent?
Met citaat reageren