Los bericht bekijken
  #3  
Oud 27 november 2007, 21:21
thor2002 thor2002 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 113
thor2002 is on a distinguished road
Standaard Re: Opzeggen voor ik mijn baan begin

Inderdaad een lastige. Ik zou ook voor de baan gaan die jouw het beste lijkt. Toch nog wel even opletten op hoe e.e.a. is geregels bij het wervingsbureau. Een mondelinge overeenkomst kan bindend zijn, zo is een kennis van mij ooit eens aan een huis gekomen (je wilt niet weten wat een krot!). Hierbij geldt onder meer dat er meerdere personen aanwezig waren bij het gesprek. Zo niet dan is het een welles nietes verhaal, maar wel een pijnlijke. In het ergste geval gaan ze dreigen met een rechtzaak. Dit wil je uiteraard voorkomen. Dus is inderdaad de belangrijkste stap: communicatie. Bel het wervingsbureau gelijk op, leg hun het probleem voor. Ze zullen dit al vele malen vaker aan de hand hebben gehad. Laat je niet direct op je huid zitten, als zij ervoor zorgen dat jij je echt rot voelt en toch naar hun klus gaat, be je daar binnen de kortste keren opgebrand en hebben zijeen slechte berut gemaakt. Daar is nieumand bij gebaat! Laat hen oplossingen bedenken! UIteraard weet jij de enige juiste al: niet bij hun bedrijf maar gewoon bij het bedrijf waar jij je prettig voelt.
En dan ook nog eens: die algemene voorwaarden ' en zo ', dat is helemaal mooi. Straks krijg je je eerste salaris niet uitbetaald ' want dat staat in de voorwaarden: dat is jouw investering in ons bedrijf'...En zoiets heb ik ooit eens (iets ander vorm) meegemaakt. Uiteindelijk kostte me dat een paar maandsalarissen toen ik daar weg ging. Ik kende de voorwaarden toch?

Thor2002.
Met citaat reageren