Los bericht bekijken
  #2  
Oud 26 januari 2009, 23:20
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Gebruik getuigschrift

Hoi Claudia,

Wat je zou kunnen doen, is om een stukje uit dat lovende getuigschrift te quoten op je CV.
Ik heb vaker CV's gezien waar dat in voorkwam en ik heb dit onlangs bij een client van mij ook een keer laten toepassen.

Dan neem je een apart blokje op in je CV waar je die "testimonial" over jezelf laat zien. Zet dan niet het hele stuk er in, dat is waarschijnlijk te lang, maar hooguit 20 woorden, die jouw kern weergeven.

Je kunt dit gewoon anoniem doen, maar wel met "aanhalingstekens".
Bijvoorbeeld.

Anderen over Claudia:
"Claudia is een harde werker bla bla bla bla bla"

Maar je kunt ook aan je referent vragen of je de naam en de organisatie ook mag quoten in je CV. (wel echt vragen als je dit wilt doen!)

Piet de Groot, XYZ organisatie over Claudia:
"Tijdens haar werk als xxx heeft Claudia xxx bla die bla die bla"


Zeker voor een PR baan, mag je CV best een beetje opvallen en wat is er opvallender dan een CV met daar op je eigen persoonlijke PR campagne?

Nu zul je met zo'n bouwsteentje op je CV wel even goed moeten kijken naar de layout, want dit past niet zo goed in de standaard layout.

Maar je kunt eens kijken in het boek "een onweerstaanbaar CV" van Huub van Zwieten en Wien Sillevis Smitt (Volkskrantbanen serie) voor tips.

Ik zeg niet dat dit de absolute waarheid is, want niet in alle situaties werkt dit, maar ik denk dat dit wel een oplossing is die bij jouw "line of work" past.

Als je tips nodig hebt, mag je mij ook wel mailen, ik kan je wel wat voorbeelden laten zien!

groetjes
Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren