Los bericht bekijken
  #4  
Oud 4 juni 2010, 11:26
Willem V Willem V is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2010
Berichten: 40
Willem V is on a distinguished road
Standaard Re: Ben je gelukkig in jouw werk?

Doordat ik niet goed weet wat ik wil en ook alsmede door de credietcrisis zit ik vast in een baan als vakkenvuller, dit was mijn bijbaan toen ik op het MBO zat en hier ben ik gebleven.

Het verdient redelijk, maar niet genoeg om uit het huis te gaan, en nu ben ik dus een 25 jarige vakkenvuller.

Mijn werk doe ik goed, eerst stond ik overal door de winkel maar sinds bijna een jaar geleden vul ik niets anders dan de zuivel aan.

Ik kan snel werken en let goed op de datums, ik ben beleefd tegen de klanten en probeer ze altijd te helpen op een manier dat ik zelf ook geholpen zou willen worden.

Maar sinds ongeveer een jaar hebben we een nieuwe chef van de vulploeg, en een chef in opleiding. Ik ben zelf bevoegd om chef te zijn, ik heb mijn diploma eerste verkoper, maar ik dacht dat ik vrij snel weg zou zijn bij de supermarkt.

Het probleem is nu niet dat iemand die jonger is en minder ervaren mijn chef is, maar het probleem is dat elk excuus wordt aangegrepen om kritiek te geven op mij.

In het afgelopen jaar heb ik meer kritiek gekregen van de nieuwe chef en de chef in opleiding dat dat ik in de 8 jaar daarvoor heb gekregen van alle leidingevenden bij elkaar.

Het gaat dan vaak over werktempo en werk dat niet af is om 6 uur. Ik kan erg slecht tegen kritiek hierover aangezien ik weet dat ze het beiden lang niet zo snel kunnen als dat ik het kan, ik doe mijn best en als ik om 6 uur nog maar weinig hoef te doen toon ik ook mijn goede wil om dat af te maken.

In plaats van daar dankbaar voor te zijn wordt er geeist dat ik na 6 uur doorwerk op andere dagen wanneer het echt veel te veel is en het minstens 6.30 zou worden voordat het klaar zou zijn.

Er wordt gewoon weinig rekening gehouden met de vele factoren die van invloed zijn over hoe lang het duurt om iets te vullen.

De datum van de artikelen, vragen van klanten, klanten die in de weg staan, kapotte artikelen die opgeruimd moeten worden en andere artikelen die dan vaak schoongemaakt moeten worden. Sommige dagen zit het mee en andere dagen zit het tegen. En de ene dag heb ik er meer energie voor dan de andere dag, maar als ik een keer een goede dag heb en twee volle containers in een uur weet te vullen wordt er ineens verwacht dat ik dat elke dag en elk uur kan doen.
Met citaat reageren