Los bericht bekijken
  #2  
Oud 25 oktober 2013, 21:34
de Patrick de Patrick is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 april 2011
Berichten: 82
de Patrick is on a distinguished road
Standaard

In de opening van de brief schrijf je:

Citaat:
Beste naam,

Met interesse heb ik je vacature voor vacature gelezen op website. Graag reageer ik op deze functie. De uitdagingen op het gebied van business en ICT, waarbij verbeteringen en groei centraal staat, spreken mij bijzonder aan.
Ik weet niet hoe dat in Nederland zit, maar in België mag je een sollicitatiebrief nooit in zo'n persoonlijk stijl ('beste', 'je vacature') schrijven.

Je tweede en derde zin kan je beter samen trekken:

Citaat:
Ik ben erg geboeid door de uitdagingen op het gebied van business en ICT en ik solliciteer dan ook zeer graag voor deze job.
Je somt een hele reeks eigenschappen van je op:

Citaat:
Het afgelopen jaar heb ik via detacheerder organisatie verschillende ICT migratie-projecten ondersteund bij grote internationale organisaties. In een korte tijd heb ik verschillende rollen vervuld als servicedesk medewerker, werkplek beheerder, meewerkend voorman, issue-runner en VIP-treatment. Vooral de rol als meewerkend voorman bij de Ministerie van BZK ging mij natuurlijk af. Mijn proactiviteit en mijn vermogen om collega’s te motiveren zorgden ervoor dat het betreffende project goed verliep. Dit werd ook vanuit de business bevestigd

Het diverse karakter van de vacature, waaronder de verschillende deelprojecten, spreken mij erg aan. Ik ben in staat om de overzicht te bewaken en kom mijn afspraken altijd na. Door mijn sociaal en communicatief sterk karakter ben ik in staat om anderen te motiveren. Dit komt vooral door mijn enthousiasme waarmee ik zaken oppak en mijn empatisch vermogen waarmee ik me kan verplaatsen in de situatie van anderen. Ik verwacht dan ook dat ik een positieve input kan geven aan organisatie.

Enkele sterk ontwikkelde eigenschappen van mij zijn communicatieve vaardigheden en analytisch denkvermogen. Mijn aanpak is gedegen en bovenal klantgericht. Daarnaast probeer ik graag processen gemakkelijker te laten verlopen en werk ik graag op het snijvlak mensen en processen. Met deze eigenschappen denk ik zeker een positieve bijdrage te kunnen leveren aan organisatie.
Wat ik echter mis, is iets concreets. Waaruit moet dat blijken? Vertel liever waar je concreet gewerkt hebt, wat je gerealiseerd hebt en welke waarden je hoog in het vaandel draagt. Details zijn voor je CV.

En in welke mate sluit dat aan bij de bedrijf/vacature waar je solliciteert? Zorg dat je niet overkomt als iemand die een generieke brief schrijft en deze in tientalle exemplaren rond stuurt.
Met citaat reageren