Los bericht bekijken
  #6  
Oud 27 oktober 2013, 23:22
de Patrick de Patrick is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 april 2011
Berichten: 82
de Patrick is on a distinguished road
Standaard

Ik weet dat dit soms moeilijk is, maar laat me even vertellen waarom dit zo belangrijk is.

Een werkgever moet hoe dan ook veel investeren in iedere nieuwe werknemer. En dan is het interessant als die langer wil blijven. Ze zullen je daarom gegarandeerd vragen waarom je net bij hen wilt werken en wat je over hun bedrijf weet. Ze zullen je ook vragen hoe je de vacature hebt gevonden. Iemand die de vacature heeft gevonden op de bedrijfswebsite heeft een streepje voor op iemand die dat op een jobsite heeft gevonden, zeker als je daar gezocht hebt op generieke begrippen zoals 'administratie'.

Nu, ook als je de vacature gewoon op een jobsite onder de noemer 'administratie' (of iets anders) gevonden hebt, maak je een kans op de job, maar je kansen stijgen aanzienlijk als ze weten dat ze ook langere tijd op je kunnen rekenen en je meer toegewijd bent tot het bedrijf.

Toen ik net van de schoolbanken kwam, begreep ik ook niet waarom ze mij die vragen stelden. Ik dacht: "U zoekt een werknemer en ik voldoe aan alle vereisten. Who cares about the rest?" Maar ondertussen zeg ik: een recruiter die die vragen niet stelt, hoort een andere job te zoeken.
Met citaat reageren