Los bericht bekijken
  #9  
Oud 21 december 2011, 15:02
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hello Bekijk bericht
Ja moet even dubbelposten!

Over een internationale studie betreft, dat gaat hem niet worden! Ik kan redelijk goed Engels en Nederlands. En ik kan gebrekkig Maghrebijns-Arabisch spreken, maar ik kan er wel veel van verstaan (1 van mijn ouders komt er vandaan).

Verder ken ik een paar woordjes Duits en Frans, maar ik kan het niet spreken (en ik ben al geen taalknobbel).
En ze vragen naast Engels altijd wel een andere taal die je moet kiezen, dus ik kan dan beter een opleiding doen waar de nadruk niet op een buitenlandse werkgebied zit!

Ik neem aan dat als je een niet- internationale studie doet, dat je altijd wel bij een bedrijf kan werken die een Engels sprekende werkveld heeft.
1: MER bied weinig doorgroeimogelijkheden maar je kan na MER wel met cursussen en/of een post-HBO of zelfs WO alsnog doorgroeien.
2: Met Engels kom je best ver mocht je in een internationaal bedrijf willen werken. Zeker wanneer je ergens gaat werken waar ze veel met het buitenland doen. Wanneer je met MER echter bij en NL verzekeringsmaatschappij of bank terecht komt dan zul je de eerste jaren beslist niets met het buitenland doen. Zeker niet wanneer je bij een lokaal filiaal terecht komt.
3: Duits en Frans maken je een stuk interessanter voor potentiële werkgevers.
4: Arabisch voegt in het NL bedrijfsleven in 99% van de gevallen niets toe. MENA (Midden Oosten en Noord Afrika) is namelijk van vrijwel geen betekenis binnen het NL bedrijfsleven.
Met citaat reageren