Los bericht bekijken
  #9  
Oud 19 mei 2013, 13:19
Zonnig Zonnig is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 5
Zonnig is on a distinguished road
Standaard

Hallo allemaal,

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik ben er zeer blij mee en ik kan voorlopig weer even vooruit.

Ajhoff; mijn reactie over waarom ik mijn motivatie ook in mijn CV zet, heeft niet te maken met jouw opmerking alleen. Het is afkomstig van wat ik de afgelopen dagen heb gecheckt via Internet en mijn reacties van bedrijven, waaruit duidelijk blijkt dat mijn emails en sollicitatiebrieven niet meer gelezen worden. Ik krijg immers ook geen antwoord op mijn vragen die ik stel. Ik hoor nu immers van veel mensen, dat brieven niet tot nauwelijks nog worden gelezen. Mijn brief zal ik altijd op blijven sturen, maar elementen hieruit, zal ik in mijn CV zetten. Ik kies dus eigenlijk de middenweg. Dus wees niet bang...........
A.h.v. jullie reacties, ga ik voor mezelf filteren wat ik het beste kan doen.

M.b.t. Social Media; ik ben mij er al heel lang van bewust, dat recruiters en bedrijven via linkedIn werken. Ik heb al heel lang een profiel, die ik regelmatig üpdate. Ook ben ik weleens benaderd. Toch heel erg bedankt voor je reactie ! Heel erg fijn dat je met mij meedenkt, maar dat geldt voor iedereen.
Wat ik wel vind, is dat ik actiever gebruik moet maken van Twitter. Mijn website heb ik offline gegooid, want het deed meer kwaad dan goed. Ik heb besloten mijn website weer online te zetten, maar daarop alleen mijn CV en wat berichten te publiceren. Verder niet.

De Patrick; wat een mooie reactie ! Ik zal het zometeen nog eens aandachtig doorlezen.
Ik wilde ook opvallen en mijn brief via de post versturen. Hierdoor werd het niet alleen duur, maar ik kwam er ook geen stap verder mee. Sterker nog, ik kreeg dan een brief retour, met het verzoek mijn sollicitatie digitaal te versturen. En dit terwijl ik dacht, juist hiermee op te vallen. Niet dus......... Bovendien bewaren ze je gegevens digitaal en dus kan je het ook het beste digitaal versturen, zo is mij verteld.

Ik ben het helemaal eens met Rens. Gewoon bellen.
Niets doen = geen optie. Actie is de beste methode, maar alleen actie als een bedrijf ook daadwerkelijk van plan is om iets met mijn gegevens te doen of te bewaren. Wat ik nu heb gemerkt, is dat de behandeling van afgelopen week, mij alleen maar frustreert en de spanning doet toenenem. Het levert ook totaal niks op, als een bedrijf zo met je soll. omgaat. Maar dat een bedrijf een stagiaire ook de bevoegdheid geeft om sollicitaties af te wijzen, dat zegt ook genoeg over het bedrijf en bij zo'n bedrijf moet je ook niet aan het werk willen. ( Achteraf gezegd. )
Dus, ik blijf digitaal sturen, omdat via de post niet langer werkt, maar ik bel alle bedrijven voorafgaand. Deze mooie middenweg past denk ik ook het beste bij mijn persoonlijkheid en het levert meer op. Alles is beter dan niks doen, want er zijn maar weinig vacatures en ik wil toch iets doen.........

Eén ding moet wel veranderen ! Dat is, dat ik de druk, die ik mezelf opleg echt moet wijzigen. Ik moet van mezelf zoveel uren per dag met sollicitaties bezig zijn. Vaak ben ik er ook 7 dagen per week mee bezig. Daar moet verandering in komen. Dat 'moeten' is niet goed. Ik ben benieuwd hoe jullie hiermee omgaan.

Ik heb nog een vaste pc. Nog een goed werkende Windows XP. Ik ga de komende weken eens goed nadenken of ik niet een laptop moet kopen. Zodoende kan ik ook op andere locaties aan het werk en houd ik het misschien iets langer vol.

Overigens moet je nu uitkijken met Office 2013. Niet alleen kost hij 139,-. Als je weer een nieuwe computer koopt, mag je niet opnieuw dezelfde Office 2013 installeren. M.a.w. dubbele aanschaf, indien je pc het ooit begeeft. Daarom neem ik straks geen Office meer.
Met citaat reageren