Los bericht bekijken
  #2  
Oud 10 maart 2008, 21:43
noek88 noek88 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 maart 2008
Berichten: 3
noek88 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie brandweer Eindhoven

Geachte Postcommandant, (probeer hier een naam te vermelden)

Middels deze brief wil ik me graag kandidaat stellen voor uw vacature brandweerman bij de post centrum of Woensel.

Al geruime tijd heb ik verregaande interesse in een functie bij de brandweer. (waarom heeft u hier zoveel interesse in? u vertelt wel over uw verleden, maar wat speelt er nu waarom u dit zo graag wilt?)Toen ik twaalf jaar oud was heb ik mij aangemeld bij de Jeugdbrandweer van Veldhoven en ik ben daar tot mijn achttiende actief geweest als bevelvoerder. In deze periode heb ik mijn certificaten junior en aspirant behaald.(referentie: Gerrit Krol, ondercommandant te Veldhoven tel:040-258 43 06) (Ik zou deze referentie ergens anders vermelden, bijvoorbeeld in uw CV, midden in een brief leest dit erg storend)Ik heb dit altijd met veel plezier gedaan en had graag door willen stromen naar het vrijwilligerskorps van Veldhoven. Omdat mijn toenmalige werkgever daar geen toestemming voor kon geven is dit echter niet gelukt. Nu heb ik hier nogal spijt van en wil alsnog proberen bij de brandweer te werken.

Een functie bij de brandweer lijkt me uitdagend en werken in teamverband ligt me wel. (waarom ligt u dit? Heeft u voorbeelden van huidig werk?)Tevens lijkt het me geweldig om mensen te kunnen helpen in tijden dat het echt nodig is.
Wanneer ik kijk naar uw kwalificatie eisen, denk ik dat ik een geschikt persoon ben om uw team te versterken. (waarom denk U dit? Welke kwaliteiten heeft u dan?)

Graag zou ik mezelf verder toelichten in een gesprek.

Hoogachtend,

(hou hier plaats over voor een handtekening)


Ik heb dit commentaar geschreven zoals ik denk dat het beter kan, maar u moet uw brief wel persoonlijk houden. Ik zou er meer over uw kwaliteiten inschrijven. Waarom bent juist u zo geschikt in deze functie, welke kwaliteiten heeft u die anderen niet hebben. maar let op, ga niet overdrijven!
Ik hoop dat u hier wat mee kunt!
Met citaat reageren