Los bericht bekijken
  #2  
Oud 12 maart 2007, 10:50
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief telefoniste/receptioniste accountantskantoor --> graag beoordel

Hoi Justme,

Op zich wel duidelijk. Maar ik zou het iets anders formuleren, om het nog iets duidelijker te maken.

Bijvoorbeeld zo:

Ik werk nu bijna 12 jaar met erg veel plezier in de levensmiddelenbranche. Met name vanwege het contact met de klanten. Daarnaast heb ik in de loop der tijd ook steeds meer verantwoordelijkheden gekregen. Omdat ik toe was aan een nieuwe uitdaging ben ik in ... (of een jaar geleden, of zoiets) naast mijn werk begonnen met de opleiding financieel administratief medewerkster van het LSSO aan het <naam> in <plaats>. Een erg leuke en leerzame opleiding, die ik in juni van dit jaar zal afronden. Graag zou ik mijn opgedane kennis in de praktijk brengen in deze functie bij uw kantoor. Bovendien sluit deze functie uitstekend aan op de ervaring die ik heb opgedaan in mijn huidige baan. Misschien weet je ook nog iets over hun kantoor dat je aanspreekt, uit de advertentie, of vanaf hun website. Dat zou ik dan hier ook aangeven.

In volgende alinea zou ik ingaan op functie eisen en eventueel wat extra dingen die jou aantrekkelijk maken voor hun. Weet niet wat er precies in advertentie staat aan functie eisen. Maar je kan schrijven: "Ik heb een klantgerichte instelling. In mijn huidige baan sta ik achter de servicecounter, waar ik klanten te te woord sta en help; zowel aan de counter zelf als telefonisch. Daarnaast ben ik verantwoordelijk voor de bezetting van de kassa's. Deze plan ik en pas ik eventueel aan, al naar gelang de drukte. Dat vergt natuurlijk een grote mate van flexibiliteit en stressbestendigheid, zeker op momenten van onverwachte drukte. Ook heb ik een goed ontwikkeld cijfermatig inzicht." (ik weet niet of je dat nog moet onderbouwen) Misschien kan je er ook nog aan toevoegen geen 9 tot 5 mentaliteit, of zoiets. Je hebt het ook nog over het verwerken kas- kluis instellingen. Geeft natuurlijk wel aan dat je bepaalde verantwoordelijkheid hebt, maar is het relevant; staat misschien ook wel in CV. Misschien is er ook nog wel iets uit jouw opleiding dat je kan gebruiken ter ondersteuning geschiktheid? Je legt hierboven tenslotte verband tussen die opleiding en het werken bij dit kantoor. Wat jouw engels betreft. Moest er zelf wel om lachen. Maar kan me ook voorstellen dat het net verkeerd valt. Zou voor een veiligere weg kiezen.
Met citaat reageren