Los bericht bekijken
  #2  
Oud 6 oktober 2008, 18:58
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Open sollicitatiebrief voor de functie mw-er

Ik ben momenteel ook druk bezig met het versturen van sollicitatiebrieven. Ondanks dat ik meer richting de zakelijke dienstverlening solliciteer heb ik geprobeerd je brief wat meer to-the-point te maken. Ik heb hierdoor wel de toon van je brief veranderd welke je zelf absoluut moet teruggrijpen, want jouw bekwaamheid als maatschappelijk werker stroomde door de brief heen, het taalgebruik, de woordkeuze, gewoon de manier waarop je brief geschreven was, ik moest absoluut aan een sociale maatschappelijk werker denken, dus nogmaals, ik heb hier enkele dingen in aangepast welke je zelf ook kan gebruiken, maar de brief is wel minder 'jezelf' geworden...
Succes

Betreft: open sollicitatie maatschappelijk werker

XXX, 6 oktober 2008


Geachte mevrouw V,

Naar aanleiding van ons gesprek op xx september jl. stuur ik u deze brief. U adviseerde mij een open sollicitatie voor de functie maatschappelijk werker te sturen. Aangezien ik als stagiair met plezier bij xxx heb gewerkt wil ik mij nu als starter graag verder voorstellen en u informeren over wat ik kan toevoegen aan xxx.

Op xxx september jl. heb ik mijn diploma Maatschappelijk Werk en Dienstverlening behaald. Tijdens deze opleiding heb ik met veel genoegen onder leiding van xxx stage gelopen bij xxx. (wat je daar gedaan hebt kun je lekker allemaal in je cv vertellen omdat zij dat anders 2 a 3 leest) De volgende aspecten spraken mij daar met name aan xxx. Tijdens mijn afstudeerproject richtte ik mij voornamelijk op (onderwerp van je afstuderen en wat jou zo uniek maakt e.d.). Het werken en helpen van zowel volwassenen als jongeren in de problemen spreekt mij met name aan. Indien de mogelijkheid zich voor doet zou ik me daarbij vooral willen richten op het werken met groepen. Ik ben een enthousiaste, leergierige en spontane doorzetter met veel inlevingsgevoel en probleemoplossend (dit vindt ik een rotwoord om te gebruiken maar heb ook even geen beter alternatief) vermogen.

Het lijkt mij bijzonder uitdagend om mijn loopbaan bij xxx te starten. Mocht u vaste danwel flexibele mogelijkheden zien, zou u dan contact met mij op willen nemen/ of zoals jij goed deed, zelf contact opnemen. Tevens ben ik bereid om in een volgend gesprek een en ander toe te lichten. Tot slot is mijn curriculum vitae toegevoegd. Uw reactie zie ik met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,

(vergeet je handtekening niet)
TG

06....
...@...(dit omdat cv's en brieven soms kwijt raken...zeker bij open sollicitaties welke in de kast terecht komen)


Bijlage: Curriculum Vitae

Succes met je brief, ik hoop dat je wat aan mijn gepruts hebt
gr, Remco
Met citaat reageren