Los bericht bekijken
  #4  
Oud 9 september 2005, 15:53
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Hbo Rechten in deeltijd

Beste Caroline,

Ik zit inmiddels in het tweede studiejaar. Het eerste jaar valt eigenlijk wel mee.
Je krijgt de basis, dus veel begrippen die je onder de knie moet zien te krijgen.
Zoals gezegd zit ik inmiddels in de tweede. Een medestudent heeft een moeder die op de universiteit rechten studeert en we kwamen erachter dat sommige boeken hetzelfde waren. Het tweede jaar is tot nu toe nog saai, want alles wordt herhaald en soms is er wat meer diepgang. Wat ik wel lastig vond was dat je niet precies wist welke vakken je krijgt. Dit is inmiddels duidelijk en het valt een beetje tegen. Je krijgt bijvoorbeeld wel verbintenissen- en goederenrecht maar geen arbeids-,koop en huurrecht. Tevens moet je in het derde studiejaar stage gaan lopen als je huidige baan geen raakvlakken heeft met relevante juridische werkzaamheden. Dit was vooraf helaas niet bekent.

Het eerste jaar geeft je in ieder geval wel inzicht of je feeling hebt met het recht en is dus een mooie gelegenheid om te bepalen of het iets voor jouw is of niet.

Ik hoop je hiermee voldoende geinformeerd - en niet afgeschrikt - te hebben.

Mvg,

Patrick
Met citaat reageren