Los bericht bekijken
  #1  
Oud 17 februari 2009, 14:38
RickD RickD is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2009
Berichten: 8
RickD is on a distinguished road
Standaard omgaan met tegenwerking

Hoi allen,

Ik heb een vraagje over het omgaan met tegenwerking op m'n werk. Ik ben op dit moment medewerker op een afdeling waar een vaste groep mensen de dienst uitmaakt door; achter de schermen onderling afspraken te maken, te zorgen dat alleen ja knikkers aanwezig zijn bij belangrijke vergaderingen, geen (of selectief) reactie te geven op signalen/informatie-verzoeken, leuke opdrachten door te geven aan deze groep mensen, goed lopende projecten naar zichzelf toe te trekken en slechte te dumpen bij anderen. En meer van dit soort zaken. En door een recente managerswissel is nu de manager van de afdeling ook afkomstig uit deze hoek.

Een oplossing zou zijn om van baan te wisselen naar een bedrijf met een wat gezondere cultuur. Maar ik vroeg me af of er methodes en tactieken bestaan om met dit soort situaties om te gaan, en er toch zo veel mogelijk winst c.q. carierrekansen uit te halen. Vanuit management perspectief is er volgens mij wel wat te vinden over dit onderwerp, maar vanuit het perspectief van de medewerker kon ik niet veel informatie vinden.

In het kort ik ben op zoek naar informatie (leesvoer) over dit onderwerp zodat ik wat meer tools heb om hiermee om te gaan.

Alvast bedankt voor alle informatie!


MvG,
Rick
Met citaat reageren