Los bericht bekijken
  #1  
Oud 24 april 2012, 08:32
Startende juriste Startende juriste is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 april 2012
Berichten: 24
Startende juriste is on a distinguished road
Standaard Indicatie startsalaris

Vorige week ben ik voor de tweede keer bij een bedrijf op gesprek geweest. Net als in het eerste gesprek werd mij gevraagd om een salarisindicatie. In beide gesprekken heb ik aangegeven dat ik graag een aanbod van hun kant zou krijgen. Omdat ik net afgestudeerd ben en niet heel goed weet wat een redelijk startsalaris is voor de functie waar ik voor gesolliciteerd heb, dacht ik dat het verstandiger zou zijn om hun een aanbod te laten doen.

Nu ben ik in afwachting of ik (of 1 van de andere 2 kandidaten) het geworden is. Maar gisteren werd ik gebeld met nogmaals de vraag of ik een salarisindicatie wilde geven... blijkbaar om voor hun de keuze makkelijker te maken ofso... Ik snap heel goed dat een bedrijf zo kan uitmaken of ik te duur zou zijn, maar ik ben heel erg bang dat ik afgerekend ga worden op die indicatie terwijl ik best een beetje wil inleveren ten opzichte van het salaris van mijn huidige baan (werk fulltime als secretaresse bij het bedrijf waar ik altijd mijn bijbaan naast mijn studie heb gehad tot ik iets in mijn vakgebied heb gevonden en ik verdien best aardig vind ik zelf)... Ik heb bij hun dus uiteindelijk maar aangegeven wat ik nu verdien en dat ik wel iets zou willen inleveren om zo een baan te kunnen krijgen in mijn vakgebied om ervaring op te doen...

Hoe kan ik, (mocht ik het niet geworden zijn) de volgende keer dat ik solliciteer, het beste reageren in zo'n situatie?
Met citaat reageren