Los bericht bekijken
  #1  
Oud 19 mei 2007, 16:12
xnienx xnienx is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 4
xnienx is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief hoger managementtrainee: wie heeft er tips

Ik ben nog niet helemaal tevreden over mijn brief. Op- en aanmerkingen zijn van harte welkom.

Heeft u wel eens gedacht aan een trendspotter als trainee?
Door uw vacature voor hoger managementtrainees kwamen er direct ideeën in mij op om mee te bouwen aan het beste warenhuis van Nederland. Ik wil dan ook graag solliciteren naar deze functie.

Vorig jaar heb ik mijn diploma gehaald voor leerkracht basisonderwijs en eind juni rond ik mijn WO-bachelor orthopedagogiek af. Alhoewel ik nu werk kan gaan zoeken als orthopedagoog blijft de retail mij enorm prikkelen. Uitpluizen waar de klant naar op zoek is en hierop inspelen; dat is wat ik wil.

De diversiteit van het traineeship is wat ik zo interessant vind; de managementopleiding, de projecten, de trainingen aansluitend aan de persoonlijke ontwikkeling en de speciaal ontwikkelde leerlang retailmanagement. Ik heb de nodige ervaring en vaardigheden opgedaan die de functie van managementtrainee vereist. Zo heb ik tijdens mijn baan als intercedent geleerd om in te spelen op de behoeften van de klant en hierna te handelen. Ook heb ik vier jaar freelance gewerkt als trendspotter; hierbij moest ik onderzoek doen naar wat er speelt onder jongeren en hierover verslag uitbrengen.

Ik beschik over goede uitdrukkingsvaardigheden en een groot doorzettingsvermogen. Ik ben niet bang om een afwijkend standpunt in te nemen. In teamverband werken vind ik erg prettig, maar zelfstandig functioneer ik ook erg goed.

Mocht u in mij een geschikte trainee zien, dan ben ik graag bereid deze brief nader toe te lichten in een persoonlijk gesprek.
Met citaat reageren