Discussie: Advies gevraagd
Los bericht bekijken
  #4  
Oud 5 februari 2009, 11:46
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Advies gevraagd

Hoi Mo,

Het is geen must hoor om te bellen.

Het voegt wel iets toe als je belt en je klinkt enthousiast en geintereseerd.

Maar als jij last hebt van telefoonangst of faalangst dan voegt het waarschijnlijk niets toe en werkt het alleen tegen je. Wees gewoon jezelf en als dat niet bij je past, dan moet je het niet doen. Gebruik dan de informatie van de website.

(En zo zie je maar weer, dit levert voor jou dus stress op. Stressbestendig is dus echt een relatief begrip, een ander pakt zonder na te denken de telefoon en kan zich niet voorstellen dat anderen dit als stressvol ervaren..)


Overigens is het niet gezegd dat bellen altijd positief ontvangen wordt, een P&O-er is ook maar een mens en die kan je ook net op een verkeerd moment treffen. Het is en blijft een menselijke lotto!!


Over die faalangst bij solliciteren... lastig he? Ik weet er alles van af hoor.
Ik kan je wel 2 tips geven.

- Relativeer wat meer, een baan is maar een baan. Lees eens een boek over RET (Rationeel Emotieve Therapie) bijv. "Beren op de weg, spinsels in je hoofd" van Thema uitgeverij.

- Ga voortaan solliciteren en op gesprek met het gevoel alsof JIJ gaat beoordelen of de werkgever en functie wel bij JOU past en niet andersom.
Jij hebt iets te bieden en moet er voor zorgen dat de ander het graag wil hebben...


Ik PB je ook nog even wat informatie.


Hier staat nog interessante info over stress:
http://www.carrieretijger.nl/functio...tress-hanteren

Succes ermee!
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren