Los bericht bekijken
  #2  
Oud 30 september 2009, 00:27
sarah1979 sarah1979 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 september 2009
Berichten: 4
sarah1979 is on a distinguished road
Standaard Re: Eerste CV, nakijken aub?

Hallo born trouble,

Ik heb je cv bekeken en heb er inderdaad het een en ander over te zeggen.

Voor welke functie solliciteer je eigenlijk? Het is handig om dit erbij te zetten.

Verder zou ikzelf boven je opleidingen het kopje Opleiding typen. Bij je havo-opleiding kun je misschien het profiel zetten waarin je eindexamen hebt gedaan, bij je studie bedrijfseconomie eventueel de belangrijkste vakken die je volgt.

Vervolgens kun je bij "Werkervaring en vaardigheden" je verhaal consister maken, dus bijvoorbeeld meer schrijven over je administratieve werkzaamheden (zowel binnen als buiten je werk) als je een kantoorbaan zoekt, of bijvoorbeeld meer over je werkzaamheden in de supermarkt en soortgelijke werkzaamheden als je weer in een supermarkt wilt werken.

Overigens kun je in een sollicitatiebrief en cv beter niet schrijven dat je bij een kennis hebt gewerkt. Ik ben dan altijd geneigd te denken dat een dergelijk iemand niet geschikt is voor de betreffende functie. En dit is jammer, zeker als je er veel geleerd hebt. Schrijf in plaats daarvan de naam van het advocatenkantoor.

Vraag je bij je vrijetijdsbestedingen af of ze van belang zijn voor de functie waarop je solliciteert. Zijn ze belangrijk voor je functie, dan zet je ze op je cv. Zijn ze niet belangrijk voor je functie, dan kun je ze beter achterwege laten.

Het kopje "overig" zou ik zelf vervangen door Talenkennis. Als je situaties hebt waarin je je taalvaardigheden hebt moeten toepassen (bijvoorbeeld een vergadering in het Engels voorzitten, notulen in het Frans maken of andere relevante situaties), zet ze dan bij werkervaring en vaardigheden. In een functioneel cv is dit overtuigender dan een kopje met talenkennis.

Ik hoop dat je wat kunt met mijn tips.

Groetjes,

Sarah
Met citaat reageren