Los bericht bekijken
  #6  
Oud 17 maart 2010, 18:31
Exuimtum Exuimtum is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 maart 2010
Berichten: 19
Exuimtum is on a distinguished road
Thumbs up Re: Al heel vaak afgewezen na sollicitatiegesprek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dolfijntje123 Bekijk bericht
Misschien moet je op You tube eens kijken naar sollicitatie gesprekken daar laten ze goede en minder goede zien. Ik moet volgende week op gesprek komen en zie er ook erg tegenop omdat ik ook al 47 jaar ben.
Maar goed veel succes!!!
Dat is inderdaad een heel goed advies , maar let dan wel op de sociale en minder sociale gesprekken en probeer de interactie te begrijpen en probeer als kijker in het hoofd van de directeur te kijken.
Je moet die tijger van boven maar even meenemen

Tip: vragen die NIET mogen ontbreken is:
1. Vragen naar mission statement
2. Vragen hoe hun te werk gaan bij een complex probleem
3. Niet vragen wat ze van je verwachten! Ze nemen aan dat je dat min of meer weet als je op een functie solliciteert.

Een gat in je CV? Niet zo erg als een strafblad.

Vooral open en eerlijk zijn en hem recht aankijken op sommige punten.
Luisteren en dan pas vragen en onderbouwen.
Veel mensen maken de fout té enthousiast te zijn en dan heb ik al zoiets van "mja, zal wel". Wees kalm en blijf jezelf. Een kalme indruk is in je voordeel en zweet je ook zo erg als je moet? Drink die ochtend ervoor even geen koffie en een paracetamol om de hoofdpijn te vergeten omdat je geen koffie had genomen en kijk hoe dat werkt, zal je verbazen.

Een ding klinkt ontzettend positief en dat is dat je zelf inzet vertoont door informatie te verscharen, werkt ook al in je voordeel want dat noemt men gemotiveerd zijn

Als baas zelf (al voel ik dat niet zo) heb ik ook sollicitanten en ik weet echt wel dat de een wat zenuwachtiger is dan de ander en ik moet je ook eerlijk vertellen dat het zelfs van het humeur van de baas in spe kan afhangen!
Met citaat reageren