Los bericht bekijken
  #2  
Oud 15 april 2014, 10:10
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Nu zit ik in schaal 5 en straks als ik mijn papier heb, plus 4 jaren werkervaring, vind ik dat ik in schaal 8 hoor. Ook als ik kijk naar mijn naaste collega's die wel in 8 of hoger zitten en grotendeels hetzelfde doen.
Wees je er van bewust dat het niet je opleiding is die de hoogte van je salaris bepaalt, maar het werk dat je uitvoert. Het is dus niet zo dat je een hoger salaris kunt vragen omdat je (bijna) een hbo-diploma op zak hebt. Of je moet afspraken hebben gemaakt met je werkgever over een eventuele loonsverhoging wanneer je je hbo-diploma zou halen. Maar als ik jouw verhaal zo lees, is dit niet het geval.

Is er in jouw bedrijf sprake van een cao? Als het bedrijf waar je werkt onder een cao valt, staan daar de factoren in die de hoogte van het loon bepalen. Dan is er vaak sprake van functiewaardering, waarin de functies omschreven zijn en waaraan loonschalen zijn gekoppeld. In de cao staat dan ook wat de spelregels voor onder meer individuele loonsverhoging zijn. Valt het bedrijf niet onder een cao, dan is het alleen verplicht om tenminste het wettelijk minimumloon te betalen.

Je schrijft dat je collega's grotendeels hetzelfde werk doen. Er is dus wel sprake van een verschil. Waar zit hem dat in?
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren