Los bericht bekijken
  #1  
Oud 9 april 2017, 22:20
Mo. Mo. is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 71
Mo. is on a distinguished road
Red face salarisadminstratie is een puinhoop

Mijn werkgever betaalt mijn salaris niet goed uit.

Na 4 maanden informeren naar de correcte loonstroken en betalingen heb ik een loonvordering ingediend (na bericht liquide problemen en zelfs een lege loonstrook) om nog aanspraak te kunnen maken op ww in de toekomst.
Mijn werkgever wilde mij als gevolg hiervan ontslaan wat niet mogelijk bleek en zodoende heb ik mijn jaarcontract uitgezeten. Nu mijn jaarcontract op zijn einde is, lijkt er nog steeds niet veel veranderd. Ik begin te vermoeden dat mijn werkgever niet bereid is om mee te werken aan een correcte afhandeling.

Mijn overweging is of ik de weken die ik nog werk het beste met de financieel manager kan werken naar een oplossing (wil nog een cursus afronden maar inmiddels is deze schriftelijk kosteloos toegezegd, echter weer mondeling ingetrokken). Of, wanneer hij niet bereid is, ik asap nog een loonvordering in moet dienen. Ik vind de balans hierin moeilijk te vinden. Mijn idee is om morgen naar hem toe te gaan en te zeggen dat ik uiterlijk (over)morgen de correcte loonstroken wil ontvangen en uiterlijk een week later mijn betalingen. Dat wanneer dit niet mogelijk is, ik overga op verdere stappen; hij heeft immers genoeg tijd gehad (bijna een jaar).

Zou iemand met me mee kunnen denken over een plan van aanpak? Welke juridische hulp is aan te raden? Alvast bedankt
Met citaat reageren