Los bericht bekijken
  #1  
Oud 11 februari 2012, 12:51
Lizzz Lizzz is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 januari 2012
Berichten: 12
Lizzz is on a distinguished road
Standaard Motivatiebrief bijbaan horecamedewerker

11 februari 2012, XXXXX

Betreft: vacature horeca medewerker


Geachte heer/mevrouw,

Uw vacature waarin u op zoek bent naar horeca medewerkers maakte bij mij meteen een gevoel van enthousiasme wakker. Waarom? Omdat ten eerste ervaring geen vereiste is en ten tweede werk ik graag met mensen. In deze motivatiebrief zal ik u verder uitleggen waarom de functie horeca medewerker bij mij past.

Onlangs ben ik afgestudeerd voor de opleiding bedrijfseconomie aan de Hogeschool Arnhem en Nijmegen. Sindsdien ben ik op zoek naar een leuke en interessante bijbaan in de horeca. De horeca heeft mij altijd aangesproken omdat er vaak een gezellige werksfeer heerst, je veelvuldig contact hebt met mensen en je vaak in een leuk team werkt. Vooral het contact met de gasten spreekt mij erg aan, omdat ik graag mensen het naar hun zin wil maken. Mijn service gerichte instelling komt voort uit de persoon die ik van nature ben: iemand die veel waarde hecht aan kwaliteit. Mijn visie is dan ook: behandel anderen zoals je zelf behandeld wil worden.

Ervaring in de horeca heb ik niet, maar daar staat tegenover dat ik een persoon ben die leergierig is en zichzelf op verschillende vlakken wil ontplooien. Vooral op sociaal gebied, de omgang met klanten, zou ik mezelf graag meer willen ontwikkelen. Daarnaast omschrijf ik mijzelf als een integer persoon met een enorm gevoel van verantwoordelijkheid als het gaat om het uitvoeren van taken en opdrachten. Mijn motivatie en voldoening haal ik uit de waardering die mensen hebben wanneer bijvoorbeeld een opdracht of taak naar behoren wordt uitgevoerd.

Wat mij verder aanspreekt is het werken in teamverband. Het werken in teamverband is mij niet vreemd, aangezien ik gedurende mijn opleiding bedrijfseconomie verschillende keren in projectteams heb gewerkt voor een aantal opdrachtgevers. De rol die ik vaak vervul in een team is iemand die, indien nodig, het initiatief neemt en sturing geeft. Daarnaast stel ik in een teamverband mijzelf altijd behulpzaam op naar anderen toe. Met het werken in projectteams heb ik ervaren dat ik vaak als “steunpilaar” wordt gezien door de mede projectleden. Verder neem ik altijd de rol op van degene die de kwaliteit waarborgt.

Ten slotte ben ik per direct beschikbaar voor een fulltime functie, maar ook parttime en tijdelijk is welkom. Daarnaast ben ik flexibel en heb geen bezwaar tegen wisselende werktijden. Verder ben ik bereid om de reistijd tussen XXXX en XXXX te overbruggen.

Graag overtuig ik u van mijn kwaliteiten in een gesprek waarbij ik deze brief en eventueel mijn CV verder toe kan lichten.

Met vriendelijke groeten,

XXXX


Zou iemand hierop commentaar willen geven?
Met citaat reageren