Discussie: Stoppen met studie
Los bericht bekijken
  #10  
Oud 27 september 2011, 15:56
carlito carlito is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2011
Berichten: 14
carlito is on a distinguished road
Standaard

Ik ben eruit wat ik ga doen. Ik ben gestopt met de studie en ik wil een BBL variant gaan doen. Dit omdat ik zomaar gaan werken met alleen een VWO diploma en een MBO certificaat niet zie zitten, de sollicitatieprocedures gaan dan denk ik heel moeizaam verlopen, waarna ik alsnog in een lage functie zit.

Ik wil dus BBL geen BOL want ik wil voornamelijk bezig zijn en niet passief in de schoolbankjes zitten. Alleen nu wil ik natuurlijk wel een keer goed beslagen ten ijs komen, gezien ik al twee keer de mist in ben gegaan met een verkeerde studiekeuze. Ik ben inmiddels 20 jaar en ook al zeggen velen dat ik nog niet oud ben, ik vind zelf dat ik me niet al teveel foute keuzes meer kan permitteren, mede omdat ik er niet verder mee kom.

Mijn vraag is dan ook waar kan ik terecht om mijn interesses eens goed onder de loep te laten nemen? Wie kan mij adviseren en een beetje helpen, want ik verdwaal in BBL land. Er lijken zoveel richtingen te zijn en bij velen heb ik wel zoiets van "ja dat lijkt me wel wat" Ik vind ontzettend veel dingen leuk, mijn interesses variëren van Horeca tot administratief tot commercieel tot techniek, maar ook de zorg sector spreekt mij aan. Het zal duidelijk zijn dat ik er zelf af en toe zo niet meer uitkom. Ik zie overal wel wat leuks in, maar ik moet een gerichte keuze maken. Uiteraard vind ik niet alles even leuk, dus er moet toch wel iets voor mij te vinden zijn waar ik echt voor kan gaan?

Tot slot had ik nog de vragen: Welk niveau zou ik moeten kiezen? Met een VWO diploma moet ik een MBO niveau 4 wel aankunnen toch?
Wanneer kan ik met een BBL beginnen, ik zie op veel sites staan dat je gedurende het jaar kan beginnen, maar ik zie ook veel opleidingen die alleen in september beginnen?
Met citaat reageren