Los bericht bekijken
  #2  
Oud 7 december 2012, 00:57
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maaike# Bekijk bericht
Geachte mevrouw, geachte heer,
Geachte heer/mevrouw, is de gebruikelijke aanhef. Tenzij je uitdrukkelijk een duo bestaande uit een mevrouw en een heer aanspreekt.

Nog beter is een specifieke persoon te adresseren ("Geachte heer Jansen,").

Citaat:
Met veel enthousiasme las ik de advertentie voor bovenstaande vacature op uw website.
Waar verwijst 'bovenstaande' naar?

Citaat:
Wat mij erg aanspreekt aan deze functie is dat je de volledige verkooporderstroom behandelt en daardoor optimaal bent betrokken bij het proces.
Met name dat laatste ("optimaal bent betrokken bij het proces") klinkt een beetje vaag. Het komt over als een copy-paste van een vacaturetekst, of uit een functieomschrijving.

Citaat:
Zoals u in mijn cv kunt zien, heb ik toen ik nog in Emmen woonde een soortgelijke functie gehad bij een internationaal opererend bedrijf, Spark Holland b.v. Helaas ben ik daar mijn baan door de crisis kwijtgeraakt. Ook daar waren Nederlands, Engels en Duits de belangrijkste talen.
Dit komt sterk over, omdat je een concrete werkervaring gebruikt, waarmee je (hopelijk) kwaliteiten gaat onderbouwen (relevante werkervaring, taalvaardigheid).

Citaat:
Ik zie het altijd als een uitdaging te kijken hoe het beste resultaat voor het bedrijf gehaald kan worden.
Maar dit is dan opeens weer zo'n rare zin die uit een hr-consultantsrapport lijkt te komen.

Citaat:
Bij Spark Holland heb ik mij bijvoorbeeld grondig verdiept in het ERP-systeem. Door ervoor te zorgen dat alle functionaliteiten goed werden gebruikt, werden een hoop fouten voorkomen en konden we veel efficiënter werken. Om dit te bereiken is het uiteraard nodig collega's ervan te overtuigen dat bepaalde zaken veranderd moeten worden. Dit is mij altijd goed afgegaan. Hard werken is voor mij vanzelfsprekend, maar uiteraard moet er ruimte zijn voor gezelligheid; dit komt de werksfeer naar mijn mening alleen maar ten goede.
Prima! Dit is persoonlijk, relevant en komt geloofwaardig over.

Citaat:
Voor meer informatie over mijn werkervaring verwijs ik graag naar mijn CV.
Onder het motto "schrijven is schrappen" zou ik deze zin weglaten. Met minder standaardzinnetjes komen de krachtige elementen van je brief nog beter uit de verf.

Gebruikelijk is om onder de ondertekening te zetten: "Bijlage: curriculum vitae".
__________________
René
Met citaat reageren