Los bericht bekijken
  #1  
Oud 3 oktober 2013, 13:33
Missbehave Missbehave is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2013
Berichten: 3
Missbehave is on a distinguished road
Standaard Motivatiebrief Basispsycholoog

Ik ben al een aantal maanden druk aan het solliciteren, tevergeefs helaas. Ik heb al vele afwijzingen gekregen, meestal met als reden: vanwege de vele reacties kunnen wij geen reden geven. Ik wil (en moet) er dus echt uitspringen met mijn brief. Toch is dat voor mij makkelijker gezegd dan gedaan, al gaat het in de loop van de maanden wel beter (denk ik). Ik zou het heel erg waarderen als jullie naar mijn brief willen kijken en er opmerkingen bij willen plaatsen.

Deze brief is voor de functie basispsycholoog bij een GGz instelling, Kinder- en Jeugdpsychiatrie.

Beste mevrouw ...,

Ik ben een net afgestudeerd orthopedagoog met werkervaring in de gehandicaptenzorg en druk op zoek naar een uitdagende en leerzame functie waarin ik mijn kennis en vaardigheden in de praktijk kan brengen en vergroten. Met mijn ervaring, doorzettingsvermogen en enthousiasme ben ik een goede kandidaat voor de vacature basis psycholoog bij ... en in deze brief ga ik u uitleggen waarom.

Naast mijn studie werk ik al ruim 4 jaar met plezier in de gehandicaptenzorg. Ik heb ervaring met het ondersteunen en begeleiden van kinderen, jongeren en volwassenen met verschillende beperkingen/problematiek in verschillende settings. Door mijn afstudeerstage bij ... heb ik ervaring met diagnostiek en behandeling bij kinderen met een ontwikkelingsachterstand, vaak ook in combinatie met psychiatrische problematiek.

Ik ben initiatiefrijk en zelfstandig, ik pak graag zaken aan. Daarnaast ben ik kalm en oplossingsgericht. Verder heb ik een gezonde dosis humor en kan ik me goed inleven in anderen.

Graag licht ik mijn motivatie verder toe in een persoonlijk gesprek. Een uitnodiging daartoe zie ik dan ook met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,

...

P.S. Momenteel ben ik woonachtig in ..., maar ik ben zeker bereid om te verhuizen.
Met citaat reageren