Los bericht bekijken
  #4  
Oud 4 november 2008, 16:54
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Oude discussies / acties opschonen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Makingsense Bekijk bericht
Zoals jullie gemerkt hebben ben ik een fervent gebruiker van jullie forum. Ik vind het ontzettend leuk hier!! En ik ben blij dat ik zo af en toe nog eens iemand kan inspireren en ook andersom!!
Fijn! Ik denk dat veel forumdeelnemers je bijdragen enorm op prijs stellen.

Citaat:
Soms worden door nieuwe nog niet zo goed oplettende leden, hele oude koeien uit de sloot gehaald en zijn de reacties op 2 jaar oude topics een beetje overbodig.
Mee eens. Dit gebeurt volgens mij vooral met reacties van niet-ingelogde gasten. Het is niet gebruikelijk dat gasten zonder registreren en inloggen kunnen reageren in een forum, maar hier kan dat wel. Dit is eigenlijk een beetje een experiment dat al heel lang loopt. Medemoderator Marieke en ik hebben er gemengde gevoelens bij. Aan de ene kant lokt het veel kortaffe en ongewenste reacties uit (waarvan we de echte onzin verwijderen), aan de andere kant levert het soms nuttige feedback of informatie op van mensen die waarschijnlijk niet de moeite zouden nemen om zich eerst te registreren.

Ik neig ernaar reacties alleen mogelijk te maken voor geregistreerde/ingelogde gebruikers, maar dat zou de levendigheid van het forum ook kunnen verminderen. Wat vind jij ervan?

Citaat:
Maar ik vraag me vooral af wat de toegevoegde waarde van de hele pijler "Drie loopbaanadviestrajecten" is? De meeste verhalen zijn ruim 2 jaar oud en inzendingen voor een wedstrijd.
Dat is inmiddels inderdaad nogal verouderd. We zullen dat binnenkort eens opruimen. De waardevolle berichten die ertussen staan komen dan in de historie van de reguliere forums terecht. Berichten die geen betekenis meer hebben worden gewoon verwijderd.

Citaat:
Kan er niet eens een nieuwe actie komen?
Misschien doen we nog eens zoiets. Maar dan anders. Want die actie was wel leuk en heeft ons veel aanknopingspunten voor artikelen op de site opgeleverd, maar het heeft ook maar 3 mensen (de deelnemers) écht beroerd.

Citaat:
Volgens mij kun je het forum nog veel levendiger maken door op tijd te prunen. Mijn man beheert ook een zeer goed bezocht forum (2500 leden waarvan 700+ actief) waar ik ook heb gemodereerd en daar wordt regelmatig opgeschoond. Dat houdt het forum fris en fruitig.
Hmm... het lijkt me een heel gedoe, het levert principiële vragen op (wat wordt wel en niet verwijderd, wat zijn de criteria) en ik vind de meerwaarde hiervan beperkt. Het is ook ongebruikelijk, bij de meeste webforums worden alle discussies gewoon voor onbepaalde tijd gearchiveerd. Ja, ook bij andere forums gebeurt het weleens dat iemand reageert in een oude discussie, maar soms is dat okay en anders is het een beperkt probleem.

Citaat:
Het lijkt mij bijvoorbeeld ook heel erg leuk om een pijler "Netwerken" toe te voegen. Dit is natuurlijk een van DE manieren om aan een baan te komen. Hier zouden mensen eens gericht kunnen vragen naar bepaalde mogelijkheden of gewoon hun elevator pitch posten of netwerktips / tips voor netwerk-events uitwisselen.
Dat lijkt me een goed idee. Maar ik vraag me af of dit veel discussie/berichten aantrekt. Want dat netwerken dé manier is om een baan te vinden, wil nog niet zeggen dat mensen er veel over te vragen en zeggen hebben. Op zusterforum Lancelots (voor freelancers) doen we ook aan elevator pitches en dat werkt daar wel aardig. Misschien kan dat op Carrièretijger ook werken ja.

Dankjewel voor je feedback!
__________________
René
Met citaat reageren