Los bericht bekijken
  #6  
Oud 23 juni 2010, 00:09
WendyP WendyP is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 juni 2010
Berichten: 4
WendyP is on a distinguished road
Standaard Re: Werk is één, maar wat wil ik nou echt?

Net als jij heb ik mijn MBO+ afgerond, maar ipv 1 HBO 2 HBO studies niet afgerond. Na het stoppen van die studies had ik geen flauw idee meer wat ik nu eigenlijk wel wilde en ben fulltime gaan werken bij het bedrijf waar ik parttime naast mijn studie werkte. Na 1,5 jaar bepaalde tijd werd het contract van rechtswege beeindigd omdat ik niet de ambitie had om daar als bedrijfsleider aan de slag te gaan. Vaste contracten werden alleen nog gegeven indien je dat wel wilde. Ik wist in ieder geval wat ik niet wilde, maar nog steeds niets wat ik wel wilde. Na die baan ging ik aan de slag als filiaalmanager in opleiding in een andere branche. Dat heb ik 5 maanden volgehouden, paste totaal niet bij me. Te commercieel, teveel druk omdat ik mezelf in een rol moest duwen die ik niet langer vol kon houden.Daarna ben ik een halfjaar werkzaam geweest in het restaurant van moeder en partner. Totaal iets anders, boekhouding, administratie en totaal geen klantcontact meer. Dat was het ook niet.

Ik was er tot dan aan toe in ieder geval achter wat ik niet wilde, maar wat wilde ik dan wel? Ik heb me ingeschreven bij diverse uitzendbureau's en had op het bureau waar ik momenteel nog voor werk een heel goed gesprek en een geweldige intercedente. Kenbaar gemaakt dat ik geen idee meer had wat ik wilde, wel steeds beter wat ik niet wilde. Zij stelde voor om de eerste tijd projectmatig te gaan werken in verschillende soorten banen bij verschillende werkgevers. In de eerste plaats om uiteindelijk iets te vinden wat wel aanspreekt, in de tweede plaats omdat werken gezonder is dan werkloos thuiszitten en beter op je CV staat en in de derde plaats, met lang voor hetzelfde uitzendbureau werken vervalt je status als "job-hoper" Mijn gedachte was en is nog steeds, werk is werk en alles is beter dan thuis met een uitkering op de bank zitten. Het eerste project diende zich 3 weken na het gesprek aan. Absoluut geen toekomstdroom, maar binnen de gemeente en wie weet was doorgroeien een kans. Na het project kon ik nog een tijdje aanblijven bij de facilitaire dienst. Hoewel leuk, was het toch niet wat ik zocht. Ambtenarij past niet en ik had het gevoel weg te kwijnen. Het 2e project diende zich aan bij een zorgverzekeraar. Leuk om te doen, maar geen perspectief door een aankomende fusie en reorganisatie. Inmiddels de wanhoop nabij (studies gestopt, werken onder niveau) besloot ik weer een studie op te pakken en gelijktijdig te reageren op een functie die me heel leuk leek en het bedrijf sprak heel erg aan. Dat bedrijf ben ik nu nog steeds bij gedetacheerd via dat uitzendbureau van 3 jaar geleden en heb vandaag, na iets meer dan 2 jaar detachering, het gesprek gehad voor een vaste aanstelling binnen het bedrijf zelf en aanstelling gekregen.

Een zoektocht met veel banen die het niet waren, veel uitproberen en uiteindelijk een baan gevonden die ik wel wil blijven doen met een mooi toekomstperspectief. Maar daar zijn wel een paar jaar overheen gegaan, bijna 6 jaar om precies te zijn
Met citaat reageren