Los bericht bekijken
  #1  
Oud 7 december 2010, 23:49
Mehk Mehk is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 december 2010
Berichten: 1
Mehk is on a distinguished road
Standaard Bijna klaar, LOI of toch Voltijd opleiding?

Goede avond,

Binnenkort ben ik klaar met mijn MBO opleiding Interaction Design en haal ik mijn diploma, momenteel ben ik erg aan het twijfelen wat de slimste keuze is en hoop dus dat jullie mij misschien een beetje kunnen helpen.

Ik ben van het begin af aan eigenlijk al van plan geweest een HBO opleiding te gaan volgen die aansluit op mijn huidige studie, alleen merk ik al van diverse stagiaires om mij heen dat de eerste school jaren vooral zullen bestaan uit basis die ik wegens motivatie al aardig onder de knie denk te hebben, ook gedurende mijn stage periode merk ik dat je het meeste leert van de praktijk.

Ik zit er daarom aan te denken een fulltime baan te zoeken en naast mijn werk een LOI opleiding te volge, alleen merk ik al dat het vrij lastig is om als startende MBOer aan een baan te komen omdat er veel vacatures enkel aan HBO personen gericht zijn, is het slim en haalbaar om als pas afgestuurde MBO student direct aan een LOI studie te beginnen naast een Fulltime baan?

Of zou het toch een betere keuze zijn nog eens 3/3.5 jaar aan een voltijd opleiding te besteden?

De redenen dat ik aan een LOI opleiding/baan variant denk is omdat ik wegens prive omstandigheden thuis liever op mij zelf zou gaan wonen, en meer ervaring denk op te doen op de werkvloer met daarnaast de 9 extra certificaten die het LOI te bieden heeft.

Daarin tegen heb ik nog wel de leeftijd om een voltijd studie te doen, alleen niet de interesse om weer vanaf vooraf aan te beginnen. Ik overweeg al zodra ik weer op school ben een gesprek te hebben met een loopbaan coach maar hoop alvast wat ervaringen, tips of informatie te krijgen via het forum van carrieretijger.

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,
Mehk
Met citaat reageren