Los bericht bekijken
  #12  
Oud 6 september 2006, 15:21
biatch!! biatch!! is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 mei 2006
Berichten: 10
biatch!! is on a distinguished road
Standaard Re: ik vind alles leuk, maar 1 ding weet ik wel. Ik wil weer studeren!!!

Uitslag testen

Vorige maand heb ik van 9 uur ’s ochtends tot drie uur ’s middags allemaal testen gedaan. Vandaag heb ik de uitslag gekregen. En ik moet zeggen: ze vielen me behoorlijk tegen. Ook mijn loopbaanadviseur viel het tegen en had het wat hoger ingeschat. Hoe kan dit? Ik zou het niet weten. Sommige testen had ik niet begrepen. Nu wel, en daarom gaan we die misschien later nog eens doen.

Uit de testen kwam niks nieuws voor mij naar boven. Ik ben een ondernemend typje, hou van afwisseling en sociale contacten. Maar toch vind ik het fijn dat ik dat nog eens op een rijtje heb staan. Nu kan ik gericht op zoek naar de mogelijkheden die er zijn.

En ja, mijn capaciteiten vielen me echt tegen. Wat een domper, maar wat een uitdaging om dat op te vijzelen. Ik weet alleen nog niet hoe, maar als ik ooit nog zulke testen krijg hoop ik toch wel bovengemiddeld te scoren. Wat in ieder geval duidelijk is geworden, is dat ik beter nog maar niet met een hbo-opleiding moet beginnen. Eerst maar eens mbo afmaken.

Het leven gaat weer als een sneltrein. Zo had ik een baan voor 3 dagen in de week, en zo wordt mijn contract niet verlengd en sta ik op straat. De volgende dag een sollicitatiebrief de deur uit gedaan en meteen werd ik opgebeld voor een gesprek. Vandaag had ik mijn tweede gesprek en morgen hoor ik of ik door mag naar de 3e ronde. Heel spannend allemaal. Want als ik wordt aangenomen, begin ik weer met een nieuwe stukje ervaring wat ik ga krijgen. En wat voor ervaring!! Een functie waarbij koud prospecteren (dus zonder afspraak bij bedrijvenbinnenstappen)een hoofdtaak is! Eng! Spannend! Maar wel weer een te gekke uitdaging. Eerst maar afwachten dus. En anders maar snel weer verder solliciteren.

Ik moet verder, ophouden met stilstaan, knopen doorhakken, keuzes maken. Ordelijkheid en discipline bijbrengen.

Pff er valt nog zoveel aan mij te spijkeren, waar moet ik beginnen? Kan iemand mij tips geven hoe ik dit moet aanpakken? Woordenschat vergroten, ik ben al boeken aan het lezen, onderdeel analogieën scoorde ik ook slecht. En mijn Nederlandse taal moet ook behoorlijk bijgespijkerd worden. Ruimtelijk inzicht hoe vergroot je dat? . Ik word er echt helemaal gek van. Ik zou het niet weten. Ik kan door de bomen het bos niet meer zien. Eerst deze dag maar laten bezinken, nadenken. En misschien na dit hele traject (en ik hoop het van harte) heb ik alles op een rijtje.

Toen ik dit stukje schreef was het vrijdag 1 september. Inmiddels ben ik door naar de 4e ronde van mijn sollicitatie procedure. Woensdag heb ik eindelijk het eindgesprek dus ik ben benieuwd

Tot snel weer!

Groetjes

Biatch!!
Met citaat reageren