Los bericht bekijken
  #2  
Oud 20 februari 2010, 14:01
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiegesprek teamleider in een verzorgingshuis

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jose69 Bekijk bericht
ik ben een zeer daadkrachtige vrouw en zet me altijd voor 100% in maar merk dat ik in mijn huidige baan niet veel verder kan groeien, hoe kan ik dit het beste naar voren brengen zonder mijn huidige teamleider af te vallen? Ik blijf namelijk binnen dezelfde organisatie maar dan een andere regio.
Je kunt als teamleider alleen jezelf zijn. Daar val je een ander niet mee af. Niemand is hetzelfde, ieder heeft zo zijn/haar unieke kwaliteiten. Als jij het gevoel hebt niet verder te kunnen groeien in je huidige baan, dan moet je dat gewoon benoemen. Het zegt iets over jou, niet over een ander.

1) Persoonlijk zou ik daar op antwoorden dat ik die vraag niet kan beantwoorden omdat ik de andere kandidaten niet ken en daarom niet kan beoordelen wat mij voor hen de beste keus zou maken (Ik kan niet kiezen voor anderen, dat moeten zij zelf doen). Wat zij met dat antwoord doen is aan hen. Afhankelijk van wat zij ermee doen en een eventuele vervolgvraagstelling wil ik best uitleggen waarom ik vind dat ik een goede (in dit geval) teamleider ben. Of zij dat vervolgens ook vinden mogen zij beoordelen.

2)Heb je verdere ambities, wil je verder doorgroeien en zo ja, waar naartoe? En/of wil je je (eerst) volledig richten op een goede invulling van deze functie?

3)Hoe ga je daarmee om? Wat doe je als je weerstand tegenkomt? Hoe reageer je en hoe reageer je op die ander? Probeer het eens stap voor stap te benoemen/omschrijven

4)Hoe pak je dingen op? Ben je een doener? Zoek je uit jezelf benodigde info als je iets moet weten, enz.? Ook weer stap voor stap benoemen/omschrijven hoe jij (zelfstandig) werkt

Het is voor jou allemaal zodanig vanzelfsprekend, het gaat zo vanzelf dat je er niet bij stil hoeft te staan. Dat maakt het lastig omschrijven. Wat jou als vanzelfsprekend afgaat moet je gaan ontrafelen, dus stap voor stap benoemen hoe jij iets doet en aanpakt.
__________________
Rianne
Met citaat reageren