Los bericht bekijken
  #9  
Oud 14 maart 2012, 23:16
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb nu 4 jaar werkervaring als basispsycholoog en ben net gestart met de GZ-opleiding. Om hun CV op te leuken zie ik dat veel net afgestudeerde psychologen eerst aan de slag gaan als psychologisch medewerker, woonbegeleider of sociotherapeut. Dit maakt je niet alleen interessanter voor werkgevers, maar zorgt ook voor enorm veel nieuwe kennis en inzichten (en het vergroot je netwerk wat weer meer kans op een baan als psycholoog oplevert). Wie heb je hier iets aan?
In een eerdere reactie raadde iemand aan eerst ervaring als basispsycholoog op te doen, voordat je met de GZ-opleiding begint. Hier ben ik het wel mee eens. Je haalt dan veel meer uit de opleiding.

Over je brief: ik mis de passie over de doelgroep. Wat vindt je zo leuk aan het werken met de doelgroep? Je beschrijft nu vooral waarom je zo goed in het gevraagde plaatje past.
En alinea 2: waarom spreekt die manier je erg aan? Als je dat omschrijft laat je meer diepgang zien.
Alinea 1: je hoopt dat je persoonlijkheid aansluit? Dat laat niet veel vertrouwen zien. Je kan dit beter veranderen in " ik denk dat mijn persoonlijkheid aansluit" . In een brief mag je wel wat zelfvertrouwen uitstralen!

Voor deze brief ben ik denk ik te laat, maar wie weet heb je er wat aan bij mogelijke volgende brieven (ook al hoop ik natuurlijk dat dat niet nodig is). Succes!
Met citaat reageren