Los bericht bekijken
  #1  
Oud 24 maart 2015, 21:35
verpleegkundige01 verpleegkundige01 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 maart 2015
Berichten: 1
verpleegkundige01 is on a distinguished road
Standaard Motivatiebrief stageplaats HBO-Verpleegkundige

Hallo, Ik ben een 2de jaar student aan de HBO-Verpleegkunde, en ik moet een motivatiebrief schrijven aan mijn (hopelijk) toekomstige stageplaats. zouden jullie feedback willen geven en misschien wat tips, want ik zou niet meer weten wat er nog meer ik kan/moet.

Groetjes,
verpleegkundige01



Geachte mevrouw,

Wanneer u een spontane, zeer leergierige stagiaire zoekt voor de afdeling Chirurgie of Interne geneeskunde, dan hoeft u niet verder te zoeken. Mijn naam is MIJN NAAM, studente HBO-verpleegkunde aan Hogeschool XXXXXXX. In deze brief hoop ik u ervan te overtuigen dat ik de geschikte kandidaat ben voor een stageplaats op de afdeling Chirurgie of Interne geneeskunde gedurende een periode van 20 leerzame weken.

Ik zou graag op de afdeling Chirurgie/Interne geneeskunde mijn stage komen volgen omdat het voor mij zeer leerzaam is. D.m.v. een ziekenhuisstage kan ik er achter komen of de ziekenhuiszorg daadwerkelijk een geschikt werkveld is voor mij. Het is voor mij belangrijk om dat te ontdekken, aangezien ik plannen heb om later in het ziekenhuis te gaan werken.

Als HBO-V studente heb ik tot nu toe veel ervaring opgedaan in de ouderenzorg. Voor mijn derde stage wil ik heel graag een ander vlak van de zorg ontdekken en daar ervaring in opdoen. Het ziekenhuis is daar voor mijn gevoel een zeer geschikte plek voor. Ook denk ik dat ik binnen de ziekenhuiszorg veel bij kan leren op het gebied van technische en communicatieve vaardigheden.

Daarnaast is het ook zo dat ik in mijn 4de jaar een minor wil volgen genaamd ‘High Care’. Hiervoor is een vereiste dat er ziekenhuiservaring is opgedaan. Aangezien ik dat tot nu toe nog niet heb, is dat voor mij ook een grote drijfveer om stage te gaan lopen in het ziekenhuis. Daarnaast sluit deze specifieke stage goed aan bij de eerdergenoemde minor, aangezien de afdelingen Chirurgie en Interne geneeskunde complexe afdelingen kunnen zijn en de minor ook complex van aard is.
Ook sluit de eerder genoemde minor goed aan bij mijn toekomstplannen.

Ik heb in mijn studie tot nu toe theoretische, technische en communicatieve vaardigheden opgedaan. Hieronder vallen o.a. het injecteren van medicatie, counselen, kennis op gebied van diverse ziektebeelden, medicatiekennis en hygiëneregels en maatregelen.

Het lijkt mij een uitdaging om mee te werken op de afdeling Chirurgie of Interne geneeskunde, en persoonlijk hou ik wel van een uitdaging. Het lijkt me leuk om te zien en mee te maken hoe een afdeling reilt en zeilt, en hoe de zorg zich constant aanpast aan de verschillende patiënten.

Ik hoop dat ik een zeer leerzame periode van 20 weken tegemoet ga binnen de afdeling Chirurgie of Interne geneeskunde in het XXXXXXX en ik kijk uit naar de kennismaking op XXXXXX.

Met vriendelijke groet,

MIJN NAAM
2de jaar studente HBO-verpleegkunde

Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren