Los bericht bekijken
  #6  
Oud 1 december 2008, 15:27
orejas
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief Investment Officer

Dit is de meest recente versie van mijn sollicitatiebrief. Iedereen is meer dan welkom er gaten in te schieten. Het is nog een 'work in progress'. Ik ben er in ieder geval enthousiaster over dan over de eerste versie.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Geachte mevrouw (naam; inmiddels bekend),

Gedurende mijn recente reis door Midden- en Zuid-Amerika heb ik met eigen ogen kunnen zien hoeveel verschil een kleine lening kan maken voor mensen die het hard nodig hebben. Zo heb ik in Nicaragua gesproken met kleine koffieboeren wiens levensstandaard enorm was toegenomen na verstrekking van een microkrediet en in Guatemala weefgetouwen gezien die met microkrediet gefinancierd waren.

Ik ben een veelzijdig persoon met internationale ondernemingszin. Al op de middelbare school wist ik dat ik me later graag internationaal zou ontwikkelen. Daartoe heb ik me verschillende talen eigen gemaakt, in het buitenland gewerkt en gestudeerd en gekozen voor een opleiding Internationaal Recht.
Naast mijn rechtenstudie heb ik me bovendien altijd geďnteresseerd voor de financiële wereld. Gedurende zes jaar heb ik met veel plezier voor verschillende banken, waaronder Triodos, verschillende functies vervuld. Hierin heb ik veel ervaring opgedaan in zowel het bankwezen in het algemeen, als in het contact met klanten, als in verschillende aspecten van beleggen en investeren. Ook in mijn vrije tijd houd ik me daarnaast graag goed op de hoogte van alle internationale financiële en politieke ontwikkelingen. Bij mijn huidige werkgever heb ik vervolgens geleerd in een kort tijdsbestek de kenmerken en vereisten van een project te doorgronden en snel volledig inzetbaar te zijn. Mijn ondernemingszin heeft zich verder ontwikkeld door aan de TU Delft een vak in ondernemerschap te volgen, waaraan ik deelnam met een idee voor een onderneming in het buitenland.

Meewerken aan een beter bestaan voor ondernemers in ontwikkelingslanden binnen de enthousiasmerende omgeving van (bedrijf) zou mij inspireren. De manier waarop (naam) bewijst dat sociale betrokkenheid en gezond ondernemerschap samengaan, trekt mij namelijk bijzonder aan en daar zou ik graag deel van uitmaken. Met mijn enthousiasme, leergierigheid en aanpassingsvermogen zou ik graag Triodos Bank komen versterken.

Met veel plezier zie ik een uitnodiging voor een gesprek tegemoet en verheug me op de mogelijkheid mijn enthousiasme voor deze functie verder toe te lichten.

Met bijzonder vriendelijke groet,

(naam)
Met citaat reageren