Los bericht bekijken
  #3  
Oud 23 juni 2011, 17:01
carlito carlito is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2011
Berichten: 14
carlito is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor het snelle antwoord.

Ik heb het contract er even bij gepakt en er staat: "De opzegtermijn is 2 maanden." Er staat niet bij voor wie dit geldt.
Letterlijk staat er: "De arbeidsduur bedraagt normaal 7 uur per week."
Verder staat er dat ik een proeftijd van 2 maanden heb, welke op mijn tweede contract natuurlijk niet van toepassing zijn, maar ik heb geen tweede contract op papier (stilzwijgend verlengd)
Verder staat er de datum van aanvang dienstverband, daarbij staat er aangegaan voor de periode van 12 maanden.
Tot slot alleen alle gegevens van mij en de werkgever en de datum dat alles getekend is.
Ik heb er geen verstand van, maar ik heb het idee dat het een heel slordig contract is, waardoor de werkgever best wat vuilkuilen voor zichzelf gecreëerd heeft. Deze zal hij inderdaad proberen glad te strijken, door mij te laten in stemmen. Ik zal dan ook zeker nog niks tekenen.

Is het overigens verplicht om "nul-uren contract" te vermelden in een contract als het een nul-uren contract betreft?

Laatste vraag nog: Als de opzegtermijn voor de werkgever ook twee maanden is, houdt dit dan in dat hij op elk moment kan zeggen: "Oke vanaf nu nog twee maanden en dan kan je vertrekken" zelfs al is er niks gebeurt? Het is toch in principe zo dat hij mij gewoon tot het einde van mijn contract moet laten werken, of in ieder geval betalen.
Met citaat reageren