Los bericht bekijken
  #1  
Oud 1 oktober 2012, 17:12
ijzebel ijzebel is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 oktober 2010
Berichten: 35
ijzebel is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief pedagogisch medewerker kinderopvang, graag feedback

Geachte heer/ mevrouw,

In de XXX van woensdag 26 september jl. las ik dat u op zoek bent naar een pedagogisch medewerker. Met deze brief wil ik u laten weten dat ik graag voor deze vacature in aanmerking kom.

De afgelopen twee jaar heb ik gewerkt als pedagogisch medewerker bij XXXX. Het eerste jaar heb ik voornamelijk invalwerk gedaan, wat inhield dat ik naar verschillende locaties ging en met alle leeftijdsgroepen heb gewerkt. Het tweede jaar heb ik de mogelijkheid gekregen om een vaste groep te draaien. Dat vond ik erg leuk, want op deze manier kon ik echt een band met de kinderen opbouwen en gericht interventies plegen op sociaal-emotioneel niveau. Ik heb hier enorm van genoten, helaas was het van tijdelijk aard door terugloop van kindaantallen.

Naast dat ik ervaring heb als pedagogisch medewerker ben ik opgeleid als creatief therapeut drama. Dat houdt in dat ik op een creatieve manier interventies kan plegen op individueel en groepsniveau en snel kan observeren of er iets aan de hand is met een kind.

Wat me aanspreekt in XXX is onder andere de visie op opvoeden/pedagogische uitgangspunten. Vooral dat er uit wordt gegaan van de kracht van het kind zelf en het kind helpen deze te ontdekken en verder te ontplooien. Dat ze naast het leren van sociaal wenselijk gedrag, ook vooral zichzelf mogen en kunnen zijn. Daar heb ik zelf in mijn werk ook altijd naar gestreefd.

U zult in mij een enthousiast, creatief, gepassioneerd en flexibele collega vinden. Iemand die graag de handen uit de mouwen steekt. Ik beschik over goede sociale vaardigheden en ben doelgericht. Dit zijn eigenschappen die er, naar mijn inzien, voor zorgen dat ik deze functie naar volle tevredenheid zal kunnen uitvoeren.

In een persoonlijk gesprek overtuig ik u graag van het feit dat ik de juiste kandidaat ben voor de functie.

Met vriendelijke groet,
XXX
Met citaat reageren