Los bericht bekijken
  #2  
Oud 18 juni 2009, 22:32
Mireille Mireille is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 juni 2009
Berichten: 2
Mireille is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief wat vind jij er van??

Hallo Noemhia,

Opzich een goede brief denk ik, heb wel een paar suggesties voor je. Heb ze in je brief aangepast. Ik hoop dat je er wat aan hebt! Succes!

Groetjes Mireille


Naam (van jezelf)
Adres gegevens

Naam (van de instelling/afdeling p&o)
Adresgegevens



Groningen, 18-06-2009

Betreft: sollicitatie begeleider wonen (vacature nummer vermelden als je deze weet)

Geachte De Zijlen, secretariaat P&O, (Als er geen naam bij de vacature staat waar je je brief naartoe kan sturen, is het verstandig om hierover na te bellen.

Toen mijn oog viel op uw vacature op/in (vermelden waar je de vacature hebt gevonden), was ik direct enthousiast. Bij deze wil ik dan ook solliciteren op de functie voor....

Ik heb mijn diploma als Sociaal Pedagogisch Werkster activiteiten begeleider niveau 4 in 2007 behaald. Tijdens mijn studie heb ik veel ervaring opgedaan.
Ik heb gedurende een half jaar stage gelopen in een Activiteiten Centrum voor (ex) psychiatrische (P zonder hoofdletter) cliënten van de GGZ. (GGZ is met hoofdletters) [COLOR="red"]Tijdens deze stage heb ik veel activiteiten georganiseerd en heb de cliënten begeleid bij het werken aan hun persoonlijke doelen.
In het laatste jaar van mijn opleiding heb ik stage gelopen in (woordje 'een' weg) buurtcentrum de “Karre” te...waar ik veel met jongeren en kinderen heb gewerkt.


Sinds 14 maanden ben ik een trotse moeder van een dochter. Prima dat je dit wilt vermelden, maar deze zin is hier m.i niet relevant. Je vertelt over je stage ervaring, dan één zin dat je een dochtertje hebt en dan ga je verder op werkervaring. Persoonlijk zou ik dit in mijn CV vermelden bij burgerlijke staat o.i.d of in een aparte alinea, bijvoorbeeld bij je kwaliteiten. Momenteel ben ik werkzaam bij de stichting SKSG-Kinderopvang als sociaal pedagogisch medewerker.

Ik ben toe aan meer diepgang in mijn werk. Ik wil uitdaging, geprikkeld worden en mezelf ontwikkelen, cliënten motiveren om hun zelfstandigheid te bevorderen. (Ik zou hier een andere alinea van maken, je doet het klinken dat je geen diepgang vindt in je werk en je hier niet kunt ontwikkelen. In een sollicitatiebrief is het nooit handig om je huidige werk negatief te laten klinken) Bijvoorbeeld:

Het motiveren van cliënten om hun zelfstandigheid te bevorderen, zie ik als een uitdaging die ik graag aan wil gaan. Wat ik zoek is een dynamische werkomgeving, waarin ik geprikkeld word en mezelf kan ontwikkelen.
Na het lezen van uw vacature ben ik ervan overtuigd dat ik deze werkomgeving gevonden heb. De functie sluit helemaal aan bij mij en mijn manier van werken.

Waar ik voor sta, is werken met een positieve instelling en een gezonde dosis humor en toch kritisch te blijven kijken naar je werk om voor een goed (zou ik voor deze doelgroep in 'veilig' veranderen)woon- en leefklimaat te zorgen.
Wat mij ook erg aanspreekt is dat jullie cursussen aanbieden, op deze manier blijf je je zelf ontwikkelen en bouw je meer kennis op waardoor je meer te bieden hebt aan je cliënten.
Maar wat speekt je zo aan aan deze instelling, visie of uitgangspunten bijvoorbeeld. Het is altijd positief om te verwijzen naar iets wat je bijvoorbeeld op de website van de instelling hebt gelezen. Op deze manier laat je zien dat je je in de instelling hebt verdiept.

Elk mens is uniek en heeft verschillende behoeftes, ik vind het daarom belangrijk om naar elk persoon als individu te kijken. Ik ben creatief en vind het leuk om activiteiten te organiseren. Ik kan me goed inleven in anderen, ben geduldig van aard en kan andere mensen goed motiveren. Het lijkt mij dan ook een geweldige kans om als begeleider wonen bij De Zijlen te mogen werken.


Met mijn positieve en gemotiveerde instelling denk ik geschikt te zijn om als begeleider wonen bij de Zijlen aan de slag te gaan. Graag licht ik dan ook mijn brief en c.v. in een persoonlijk gesprek aan u toe.

Met vriendelijke groet,


Naam

Bijlage: curriculum vitae[/QUOTE]
Met citaat reageren