Los bericht bekijken
  #4  
Oud 9 januari 2015, 08:43
Ishilversum Ishilversum is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 7
Ishilversum is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mariekevanoosterhout Bekijk bericht
Ik raad je aan om gewoon eens op een dergelijke functie te reageren. Het is grappig dat je schrijft dat je ervan overtuigd bent dat je geschikt bent voor een commerciële functie, maar het tegelijkertijd lastig vindt om jezelf te verkopen. Kom op, klim in die pen en ga ervoor! Netwerken kan je ook verder helpen. Ga eens praten met mensen die een functie hebben die jij ambieert. Ga niet bedelen om een baan, maar laat merken dat je interesse hebt in een dergelijke functie en dat je bijvoorbeeld graag voor jezelf op een rijtje wilt zetten wat je daarvoor in huis moet hebben. De insteek van een dergelijk gesprek is dus informatie inwinnen en niet schooien om een baan.
Dat is dus deels het probleem. Ik ben er ook van overtuigd dat ik geschikt ben voor een buitenfunctie. En ik kan mezelf prima verkopen in een gesprek, maar het punt is dus: hoe zorg je ervoor dat je aan tafel mag komen. Want hoewel ik ervan overtuigd ben, heb je natuurlijk 200 mensen die solliciteren die wel die 5 jaar accountmanager-ervaring hebben. Dus hoe kom ik dan zonder de gevraagde ervaring, toch aan tafel?
Met citaat reageren