Los bericht bekijken
  #3  
Oud 1 juni 2008, 18:17
AnneliesVD AnneliesVD is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 31 mei 2008
Berichten: 2
AnneliesVD is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief en cv voor leerkracht

Heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie!

Ik had wel nog enkele vragen:

Ivm cv: Technologische Opvoeding is hier in België een vak dat in alle eerste jaren van het secundair onderwijs wordt gegeven. Iedere directeur zal zeker wel op de hoogte zijn van de inhoud van het vak, dus dacht ik dat meer uitleg niet nodig was?

Ivm brief:
-Begin met te vertellen waarom je specifiek op deze school wilt werken.
--> Ik heb deze brief opgesteld met het doel verschillende scholen tegelijk aan te spreken. Ik ga gewoon alle scholen in de buurt aanschrijven. Vandaar dat het nogal moeilijk is om te vertellen waarom ik juist bij die scholen solliciteer. Heb je misschien een idee hoe ik het er wel kan in verwerken?
-Vertel dan waarom je met deze doelgroep wilt werken.
-Leg uit wat je te bieden hebt en waar dat uit blijkt.
--> Dat ga ik er zeker in proberen te verwerken.
-Geef aan welke vakken je wilt geven, of je die vakken eerder hebt gegeven en aan welke klassen.
--> De vakken staan al in de brief vermeld.
-Geef ook je beschikbaarheid aan. Dus de dagen dat je wilt werken, het aantal uren en wanneer je kunt beginnen. Probeer hierin zo flexibel mogelijk te zijn, want dat heeft een school het liefst.
--> In de brief staat dat het over het volgende schooljaar gaat, dus vanaf september. Maar ik kan natuurlijk nog vermelden dat ik elke dag kan.
-Vraag vervolgens om een kennismakingsgesprek.
--> Dit staat er ook al in.

Ik ga proberen de aanpassingen zo snel mogelijk te doen en plaats de brief dan nog eens online.


Zijn er nog mensen die andere opmerkingen hebben die mijn brief kunnen verbeteren?

Vriendelijk bedankt!
Met citaat reageren