Los bericht bekijken
  #5  
Oud 23 november 2009, 18:43
Gast
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Wie wil mijn sollicitatiebrief voor Assistent-Manager controleren?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inge87 Bekijk bericht
Tevens heb ik gedurende mijn opleiding gefungeerd als hostess op verschillende evenementen en beursen/congressen. Hiervoor heb ik ook een certificaat behaald. Als gastvrouw beschik ik over sociale vaardigheden en over leidinggevende capaciteiten binnen de hospitality branche. Mijn gastvrijheid en ervaring kunnen een grote bijdrage leveren "in" deze functie.

Momenteel werk ik parttime als Sales-Assistent bij de We-store te *****. Mijn taak is om actief de verkoop te stimuleren door medewerkers aan te sturen en onze vestiging zo positief en aantrekkelijk mogelijk te presenteren.
Vond je het leuk om hostess te zijn? Dan zou je bijvoorbeeld kunnen zeggen dat je met veel plezier hebt gewerkt als hostess.
Hoe relateer je je huidige functie aan de functie waar je op solliciteert?

Dragen je gastvrijheid en ervaring bij in de functie? Misschien zou ik zelf eerder zeggen dat bijvoorbeeld je gastvrijheid en ervaring ervoor zorgen dat gasten van HotelX zich thuis zullen voelen, of dat je gasten op een professionele en gastvrije manier welkom kan heten of iets in die richting.. probeer het toe te passen op het hotel waar je solliciteert: wat hebben ze aan jou. Niet te abstract denken..

Je geeft een goede positieve motivatie, maar meer voor de sector in het algemeen dan voor dat specifieke hotel.. ergens anders op het forum las ik de tip om eens te kijken wat de slogan is van het bedrijf waar je solliciteert en wat hun visie is op bepaalde zaken. Daar kun je dan op inspelen door bijvoorbeeld te zeggen dat het voor jou een uitdaging is om het gasten naar hun zin te maken of iets in die richting..

Succes!

Groetjes,
Mariëlle
Met citaat reageren