Los bericht bekijken
  #3  
Oud 15 juli 2007, 04:02
avh avh is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 juli 2007
Berichten: 2
avh is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief R&D Engineer (WO)

Hoi René,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb het stukje over ikke-ikke-ikke gelezen en snap de strekking, maar ik vind het erg moeilijk om dat toe te passen in mijn brief. Ik heb een poging gedaan de tweede alinea te herschrijven (zie helemaal onderaan), maar ik geen idee of dat zo voldoende is, en of het überhaupt wel een verbetering is. Zou je heel misschien wat concrete voorbeelden kunnen geven over hoe ik iets zou kunnen veranderen? Hieronder heb ik een deel van de vacature neergezet, met daarin de functie-eisen.

Alvast bedankt!!!

-------------------------------------------------------------------------

Functie : Junior/Medior R&D Engineer (simulatie-expert)

Functie-inhoud
Als simulatie engineer binnen de afdeling x zul je werken aan de technische ontwikkeling van de vluchtsimulatie faciliteiten en het implementeren van de hierboven genoemde nieuwe systemen, procedures en concepten voor projecten. Je zult werken in een team van ongeveer 12 mensen, bestaande uit projectleiders, scientists en engineers. Veelal zul je daarnaast deel uitmaken van diverse projectteams.


Functie-eisen

• Universitaire of HBO-opleiding in een relevante richting, bij voorkeur lucht- en ruimtevaarttechniek of technische informatica;
• Affiniteit of ervaring met software ontwikkeling en de integratie hiervan in complexe systemen;
• Affiniteit of ervaring met (m.n. civiele) vliegoperaties en cockpitsystemen;
• Flexibele meedenkende instelling;
• Teamgeest en goede communicatieve vaardigheden;
• Ervaring met C, Fortran en/of Matlab/Simulink;
• Ervaring met UNIX of Linux systemen is een pre;
• Mondelinge en schriftelijke beheersing van de Engelse taal.

-------------------------------------------------------------------------

...

Een simulatie-expert zou ik mezelf (nog) niet willen noemen, maar u moet weten dat ik vanaf het begin van mijn studie werktuigbouwkunde een grote affiniteit met computersimulaties heb ontwikkeld. Met name met Matlab/Simulink heb ik, vanaf dag één, zeer intensief gewerkt. Zo heb ik tijdens mijn stage bij bedrijf y een voertuigmodel gemaakt, wat de voertuigdynamica van een vrachtauto beschrijft. In mijn afstudeerproject heb ik een aandrijflijn van een personenauto gemodelleerd, gevalideerd en gesimuleerd. Ik denk dat de kennis en ervaring die ik hierdoor heb opgedaan zeker van pas komen bij deze functie.

...
Met citaat reageren