Los bericht bekijken
  #2  
Oud 5 juni 2007, 14:38
JuliaV JuliaV is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2007
Berichten: 64
JuliaV is on a distinguished road
Standaard Re: Van officemanager naar ??

Waarom zou je geen goede verkoper kunnen zijn?
Ik dacht zelf ook altijd dat ik daar niet goed in was. Verkopen is echter meer dan keihard zijn in onderhandelingen!
Om een goede verkoper te zijn moet je je in kunnen leven in de behoefte van de klant. Door de behoefte te achterhalen kan jij daar op in spelen om je aanbod daarop af te stellen je argumenten daarop aan te passen.
Onderhandelen is iets wat je in de praktijk vanzelf wel leert. De een is hier wat gehaaider in, iets wat jij en ik waarschijnlijk nooit zullen worden. Maar zulke mensen scoren vooral op de korte termijn, ik vind het belangrijker om een goede relatie met de klant te hebben en daardoor over een lange termijn goed te scoren.

Wat ik ook grappig vind is dat je zegt dat je wel kleding kunt verkopen en de rest niet. Wat zijn de eigenschappen die bepalen dat je wel kleding kunt verkopen? Waarschijnlijk is dat omdat je je hierbij goed in kunt leven en advies kan geven. Als jij je verdiept in andere branches die je interessant vind lukt je dat daarmee dan ook vast wel!

Heb je wel eens gekeken naar vacatures van officemanager bij andere bedrijven? Er zijn vast wel uitdagende vacatures te vinden waarbij je meer verantwoordelijkheid krijgt.
Misschien is een functie als intercedent ook leuk voor je? Veel contact met mensen, veel afwisselende werkzaamheden, er komt ook een stuk commercie bij kijken. Het is een goede ervaring en daar krijg je misschien een beter beeld van welke kant je echt op wilt.
Ik zelf zoek ook iets in jouw richting (ik weet ook nog niet wat), ik heb echter een hele andere achtergrond. Waar ik naar kijk zijn o.a. salesfuncties en allround-functies bij bijv. mediabedrijven, uitgeverijen en reclamebureau's.
Met citaat reageren