Los bericht bekijken
  #3  
Oud 13 juni 2007, 12:23
Jildouh Jildouh is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2007
Berichten: 2
Jildouh is on a distinguished road
Standaard Re: Van officemanager naar ??

Hallo Julia,

Allereerst dank voor je reactie.

Je vraag waarom ik geen goede verkoper zal zijn heeft mij een paar dagen aan het denken gezet. Ik herken je verhaal over behoeften op elkaar afstemmen en dienstverlenend te zijn richting klant. Dat zit op zich wel in mijn natuur. Onderhandelen en het onderste uit de kan halen past echter helemaal niet bij me. Kleding verkopen past daarom bv. wel bij mij, het adviseren en de behoefte van de klant en het assortiment op elkaar afstemmen. Toch gaat mijn hart niet veel sneller kloppen bij de gedachte aan een verkopers/account managersfunctie in bv de zakelijke dienstverlening.
De detailhandel spreekt me dan meer aan, maar alleen verkoper lijkt me dan te weinig afwisselend. Ik denk dat ik dan zeker op de middellange termijn een leidinggevende functie ambieer. Of me ook meer met het assortiment en de presentatie mag bezighouden.

Je schrijft ook over andere vacatures van officemanagers. Ik houd de laatste tijd de vacatures een beetje in de gaten, maar kan niet echt iets leuks vinden. Misschien is het ook een beetje regio-gebonden, ik heb het idee dat er in de randstad wel meer écht office managers functies zijn. Als ik in dit werk blijf dan werk ik graag bij een klein, liefst jong, bedrijf. Een klein bedrijf vind ik prettig vanwege de dynamiek die je als "ondersteuner" meemaakt. Je krijgt dan allerlei soorten taken toegeworpen. Ik wil dan inderdaad graag ook meer verantwoordelijkheid, en vooral niet alleen uitvoerende taken.

Moeilijk. Ik weet in ieder geval al een beetje meer wat ik níet wil, ik hoop dat ik straks (later als ik groot ben), wel weet wat ik graag wil doen. Ik ben er namelijk wel van overtuigd dat ik iets moet gaan doen waar ik goed in ben. Logische vraag is dan; waar ben ik goed in? En dat vind ik moeilijk te zeggen. Ik kan wel van alles, maar ergens goed in zijn? Hoe kom je daar nou achter?
Met citaat reageren