Los bericht bekijken
  #6  
Oud 28 maart 2016, 11:45
TheBoneJarmer TheBoneJarmer is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 maart 2016
Berichten: 4
TheBoneJarmer is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door René Bekijk bericht
Stel dat je vertrouwen in de toekomst zou hebben, wat is dan het probleem?
Ik ben 22 jaar en ik woon nog bij mijn ouders. Mijn vriendin studeert dit jaar af en gaat een baan zoeken. Ik wil echt dolgraag het huis uit en doen waar ik al bijna 10 jaar naar streef. Ik kan veel op mijn eigen en heb veel op mijzelf geleerd. Ik eindigde mijn business opleiding in België met de goede hoop dat, aangezien er zo'n tekort is aan programmeurs, dat ik met wat ik kan al aan de bak kan geraken.

Na tientallen sollicitaties en studentbureau's afgelopen te hebben bleek het wel anders. Ik dacht echt waar dat wat ik kan voldoende ging zijn maar het bleek dus gewoon niet het geval. Steeds was het van 'te laag diploma' of 'te weinig ervaring' terwijl ik hier op mijn dooie gemak 3D software loop te schrijven. Alle ja het is nu niet alsof ik er niks van kan. Het is gewoon jammer dat je afgerekend wordt op je diploma.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door René Bekijk bericht
Wat een bizarre opvatting. Je kent de inhoud van de hbo/wo-informaticaopleidingen denk ik niet.
Eigenlijk heeft gevuldekoemetkaas (wat een naam joh eigenlijk haha) wel een punt. Ik doe het al bijna 10 jaar en waar ik mee begon wordt echt niet meer gebruikt. Ik begon met het designen van websites bestaande uit 2 frames voor een venstergrootte van 1024x768 pixels. En tegenwoordig moet alles zo flexibel mogelijk zijn voor een smartphone. Het is wat inhoud betreft een wereld van verschil.

Terwijl dat als je bijvoorbeeld de opleiding boekhouding bekijkt is de leerstof al zo'n 30 jaar zo goed als onveranderd (ja kleine dingen uiteraard maar een journaalpost van toen is nog net zo goed een journaalpost van nu en t-rekeningen zijn nog steeds t-rekeningen). Dit kan met informatica gewoon niet.

Heel erg bedankt wel voor jullie reacties! Ik had dit topic 16 maart gepost en pas meer als een week later kwam er een reactie. Dit helpt mij echt wel om de dingen op een rijtje te zetten. Top!
Met citaat reageren