Los bericht bekijken
  #9  
Oud 22 november 2012, 14:22
Beewee's schermafbeelding
Beewee Beewee is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 15 augustus 2012
Berichten: 133
Beewee is on a distinguished road
Standaard

Dag Hoihoi,

Ik heb ook nog wel een opmerking. Je geeft aan dat je een sollicitatiebrief hebt geschreven maar je begint met informeren naar een vacature. Dat klopt niet met elkaar. Voor mijn gevoel sla je een stap over. Wat ik in jouw geval zou doen: bel die meneer X gewoon eens op, vertel over je situatie (student, graag werkervaring opdoen, in deeltijd beschikbaar) en vraag of hij een vacature heeft waar jij in zou passen. Dan weet je veel meer en kun je gerichter schrijven. Zijn er geen vacatures, vraag dan welke ze in de toekomst verwachten, wat daarvoor aan competenties nodig is en of je een brief mag schrijven zodat ze je gegevens hebben mocht er een plekje vrijkomen/tijdelijke hulp nodig zijn etc etc.
Is dit niet gewenst, vraag dan gewoon wat voor tips de meneer heeft voor iemand in jouw situatie- alle kans dat hij wat dingen noemt waar jij wat aan hebt.

Als je het nog breder wilt zien zou je ook eens wat meer bedrijven kunnen bellen, simpelweg om de markt eens te verkennen. Dan vertel je dus wie je bent en wat voor studie je doet en dat je graag zou willen weten waar behoefte aan is bij de bedrijven zelf, zodat je daar tijdens je studie al op kunt letten. Zo krijg je zelf meer een beeld van je toekomstige beroep en kun je langzaamaan gaan bepalen wat je zelf eigenlijk graag wilt.

Hoe lijkt je dat?

Vriendelijke groeten,

Beewee
Met citaat reageren