Los bericht bekijken
  #6  
Oud 31 oktober 2006, 15:43
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Hoe kom ik waar ik zijn wil?

Hoi Lonneke,
Nou je noemt wel drie heel verschillende beroepsrichtingen hoor! Voor de eerste (combi communicatiewetenschap & Pabo) kan ik wel wat zeggen.

Als je echt graag bij een museum wilt werken kun je misschien het beste een open sollicitatie sturen naar die museums die jij het meest interessant vindt. Wellicht dat je dan juist zou kunnen kiezen voor musea die ook afdelingen hebben voor kinderen zodat je daarbij je PABO en lesgeefervaringen kunt gebruiken. Wist je trouwens van het bestaan van de opleiding (toegepaste) onderwijskunde (5 universiteiten in Nederland) en educational design, management & media (alleen in Enschede aan de Universiteit Twente) af? Wellicht ook interessant om daar naar te kijken (voor evt. vakken of inspiratie voor beroepen). Met die opleidingen kun je bijvoorbeeld ook lesmateriaal / trainingen /cursussen enz. gaan ontwikkelen, eigenlijk alles wat met kennisoverdracht en leren te maken heeft behalve het lesgeven zelf. Dus wie weet, als je online en in kranten bij vacatures ook zoekt op onderwijskunde-gerelateerde beroepen dan kom je wellicht ook dingen tegen die voor jou heel interessant zijn.

Veel succes!
Met citaat reageren