Los bericht bekijken
  #56  
Oud 3 april 2009, 17:40
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pamo Bekijk bericht
-Ik heb nog geen relevante werkervaring in de controlling.(wel in de mkb accountancy)
-Er zijn er genoeg die 26 jaar zijn die wel een HBO papiertje hebben en wel relevante ervaring hebben.

Maar ik geef niet op, vooral als je tegenwoordig tot je 67e moet doorwerken..
Laat je niet onzeker maken, Pamo.

Ik sprak zonet nog iemand, die op oudere leeftijd een opleiding gedaan heeft en kort geleden op haar 49ste aangenomen is voor een baan waar ze geen ervaring in had. Zelf heb ik als voorheen 45plus eenzelfde soort risico genomen als jij en werd beloond met een op dat moment voor mij leuke baan, die op het moment suprême in mijn schoot viel.

Een familielid van mij, een paar jaartjes jonger dan jij, kreeg geen contractverlenging i.v.m. de recessie. Binnen de kortste keren had hij vanuit zijn netwerk een aantal leuke uitdagende aanbiedingen waaruit hij kon kiezen. Geen centje pijn, maar een stap vooruit en zoals hij zelf omschreef: 2009 wordt mijn beste jaar ooit.

Ik word (50plus) weleens snelle jelle genoemd. Je bent zo oud als jezelf maakt. Als ik de doemdenkers zou moeten geloven, dan zou ik zo ongeveer achter een rollator moeten lopen en totaal verloren zijn voor de arbeidsmarkt. Ik zie dat als niet meer dan een makkelijke gedachte van een groep uit de jonge generatie die zo hopen hun plekje veilig te zien en aan de andere kant een groep ouderen die het hoofd laat hangen, wachtend op hun pensioen en daarmee vroegtijdig oud worden.

Ik heb ervaren, dat hoewel in de minderheid, er ook werkgevers zijn die voor een oudere werknemer gaan. Dus zoals Tessa schrijft: Ga in je kracht staan! En zoals Hetty schrijft: Denk positief! Misschien niet altijd eenvoudig, maar juist een risico durven nemen en gaan voor wat je wilt (gedrevenheid ), is een van je krachten, die van meerwaarde kan zijn in je toekomstige baan.

Het is aan jou om dit te gaan overbrengen naar (toekomstige) werkgevers.
__________________
Rianne