Los bericht bekijken
  #35  
Oud 10 juli 2010, 10:59
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard Re: Advies voor mijn CV en sollicitaties?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem V Bekijk bericht
Het gaat ook niet alleen op het CV, werkervaring die ik niet heb kan ik er niet opzetten. Een game is ook een product dat verkocht wordt, ervaring in een winkel helpt om de klanten beter te begrijpen. Games worden namelijk ook in een winkel verkocht.

In de brief kan ik wel vertellen over:
- Spelconcepten die ik in gedachten heb.
- Hoe grondig ik belangrijke personages uitwerk.
- Dat ik gebieden voor online servers heb gebouwd die goed ontvangen werden.
- Waar ik op let met level design.
- Welke developers voor mij een voorbeeld zijn.
- Dat ik goed kan improviseren.
- Dat ik in korte tijd veel kan uitwerken tot in de details.

Dat zijn dingen die niet op een CV staan.
Alleen is het belangrijk dat ik dit kort hou en dat kan lastig worden.

Programmeren en scripten heb ik geen ervaring mee, tekenen kan ik goed genoeg om mijn ideëen te laten zien, concept art, maar dit dient meer als ondersteuning voor andere vaardigheden.

Het beste zou een baan als schrijver/assistent schrijver zijn, maar andere aspecten zoals het commerciele gedeelte zou ik ook goed aankunnen, om mischien over te kunnen stappen naar een functie in het schrijvers team als daar plaats voor is en ik daar geschikt voor geacht wordt.

Bedankt voor de kritiek overigens.

Momenteel focus ik op deze vacature, maar ik hou mijn ogen open en blijf zoeken. Wel is dit een bedrijf waar ik graag zou willen werken, maar ik ben realistisch genoeg ingesteld om te weten dat die kans klein is zolang ik nog niet op gesprek ben geweest.
Ik denk, dat wat je hierboven beschrijft juist NIET in een brief moet zetten, maar moet "bewaren" om er in een mogelijk (sollicitatie)gesprek over te praten. Als je bovenstaande in je brief schrijft, heb je niks meer om over te praten (lijkt mij). Je kwaliteiten en motivatie (waarom wil je daar werken) zet je in je brief, niet je ideeën.
Met citaat reageren