Los bericht bekijken
  #10  
Oud 21 februari 2013, 23:41
Maarten_W Maarten_W is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 158
Maarten_W is on a distinguished road
Standaard

Hoi Margreet,

Leuk om je brief zo te zien groeien. Hieronder mijn feedback.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Margr33t Bekijk bericht
Betreft: sollicitatie werkplek-BBL bedrijfsadministrateur


Geachte heer A.I. Pietersen, (Voorletters weglaten bij de aanhef van de brief)

Met belangstelling heb ik kennis genomen van uw advertentie op stagemarkt.nl en zag dat er mogelijk een BBL-werkplek beschikbaar is met voor de functie van bedrijfsadministrateur. Omdat ik zeer geďnteresseerd ben in deze functie, wil ik hier heel graag naar solliciteren.
Kijk nog even naar de laatste zin. Volgens mij is het zo dat je naar de BBL werkplek solliciteert en niet naar de functie van bedrijfsadministrateur. De zin zou dan iets moeten worden in de trant van: Omdat ik zeer geinteresseerd ben in bedrijsadministratie solliciteer ik graag naar de vacante BBL-werkplek.

Citaat:
Ik heb een aantal jaren werkervaring opgedaan als financieel administratief medewerker bij Havinga Staalconstructie B.V. en Autoschadeherstelbedrijf Winschoten. Mijn werkzaamheden bestonden voornamelijkik zou zeggen ondermeer uit boekhouden, debiteuren/crediteuren beheer debiteuren- en crediteurenbeheer, factureren facturatie, factuurbetaling, kasbeheer, het afhandelen van correspondentie, het aannemen van de telefoon en doorverbinden, klanten ontvangen en verder helpen.
Je maakt hier een hele opsomming van taken die je hebt verricht. Ik denk dat je brief er sterker door wordt wanneer je dit bondiger doet. Je zou kunnen denken aan; het afhandelen van de financiële en andere administratie en receptie taken.

Citaat:
Bovengenoemde werkzaamheden heb ik altijd met veel plezier en vol overtuiging uitgevoerd en dat is de reden dat ik wil herintreden. Ik vind het een interessante uitdaging om mijn deze kennis en vaardigheden opnieuw eigen te maken en nog verder uit te breiden. Dit wil ik bereiken door een opleiding MBO bedrijfsadministrateur te volgen in combinatie met een prettige, leervolle werkplek.

Kunt u een gemotiveerde medewerker gebruiken die representatief, leergierig, flexibel, vriendelijk en collegiaal is? Dan wil ik graag bij u komen werken.

In een persoonlijk gesprek zou ik mij graag nader willen toelichten.
De laatste zin zou ik iets krachtiger formuleren. Het gebruik van het woord zou maakt de zin minder overtuigend overkomen. In een persoonlijk gesprek vertel ik u graag meer over mijzelf, mijn ambities en het doel van mijn BBL-opleiding..... Zou bijvooorbeeld kunnen

Citaat:
Uw reactie zie ik dan ook met grote belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Mijn Naam


Bijlage(1): Curriculum Vitae
Met citaat reageren